הגולדן-איגל 79 של אוהד

הדגם

חבילת הגולדן איגל שווקה בין השנים 1977-1980 בלבד כך שהכמות שיוצרה היא די מוגבלת ביחס לעשר שנות ייצור לסי ג'יי 7 האגדי והחבילות השונות. מדובר באחד הכלים המסוקסים ביותר שירדו מפס הייצור בטולדו-אוהיו ובגרסת השמונה צילינדרים מטבע הדברים גם אחד המבוקשים, להזכירכם מנועי ה-V-8 בקו הסיג'יי לא היו זמינים בשנות השמונים..

תא הנוסעים פה ממש הצגה כאשר ניכר בו שיתוף הפעולה של ג'יפ ויצרן הג'ינסים המיתולוגי "ליוויס" שהופסק אגב שנה קודם לכן..המושבים נמוכים ומרופדים בג'ינס בצבע "טאן" עם תפרים וכפתורים תואמים לאלה שהיו במכנסיים באותה תקופה.. כיסוי קשת ההתהפכות, סוככי השמש ודיפון הדלתות באותו הסגנון ותא הנוסעים התהדר בשטיח מלא בצבע חום צהבהב.

הדגם הגיע עם הגה ספורט שחור מתכוונן ,שעון זמן ומד טורים כיאה לדגמים המיוחדים של Jeep וכמובן קיט מדבקות ווינל אולי המרשים ביותר שיוצר לאורך השנים המאופיין בפסים זהובים בצידי הגוף, הכיתוב Golden Eagle לאורכו של מכסה המנוע ונשר זהוב על גביו. החישוקים הגיעו במידת 8" בצבע זהוב עם צמיגי Goodyear Tracker A-T 9-15 ומנשא נפתח לגלגל חלופי להשלמת המראה האגרסיבי של הדגם.

סרטון השיפוץ

מפרט טכני

יצרן Jeep Corp
דגם CJ-7
חבילה גולדן איגל – Golden Eagle
שנת ייצור 1979
מנוע AMC 304 CID 5.0L V-8
תיבת הילוכים ידנית 4 הילוכים – T18
תיבת העברה דנה DANA 20 שני הילוכים, הפחתה בנמוך ביחס של 2:1
סוג מרכב פתוח, כולל דלתות מלאות וגג קשיח
הגה כח
בלמים דיסקים מקדימה ותופים מאחורה כולל מגבר בלם
סרנים צרים: DANA 44 מאחורה ו -DANA 30 מקדימה נעולים "לוקרייט"
מזגן מקורי אמריקאן-מוטורס
מדינת מקור  קולורדו ארה"ב
קילומטרא'ז 167,000 ק"מ
מספר בעלים קודמים בישראל 0

תאריך עדכון: 08/04/2018

תמונות נבחרות

הסיפור של הג'יפ

שמונה צלינדרים בסאבן זה חלום שלשמחתי הצלחתי להגשים ממש במקרה עם אצבע קלה על ההדק לפנות בוקר באתר המכירות הפופלרי איביי.. לא האמנתי שההצעה שלי הספיקה וההרפתקאה החלה להפתעתי הגדולה.. אני מקצין 😉 כמובן שבדקתי מספר שילדה, את ההיסטוריה של הג'יפ והייתי בקשר צפוף עם המוכר לפני תום המכירה כך שסרטון של הג'יפ מונע אצלי בנייד בלופ היה כבר מספר ימים. הג'יפ נולד ובילה את ימיו בקולורדו החמה כך שחלודה לא הטרידה את מנוחתי כשרכשתי אותו אם כי היו מספר נקודות שטופלו באהבה בארץ קרדיט לבעלי מקצוע בהמשך..

הג'יפ מוזרק עם מערכת מתקדמת מבית FI-TECH שעושה עבודה מצוינת הותקנה כתחליף למערכת הזרקה פחות מתוחכמת שהגיעה איתו מארה"ב.. הקרבורטור, משאבת הדלק, מודול ההצתה והמפלג המקוריים ממתינים בקרטון החלפים שלו.. המפלג הוחלף ל-DUI מותאם לסטאפ ההזרקה והתוצאה מרשימה ביותר ממש מזכיר רכב ספורט נושן מסוף שנות השבעים. הג'יפ עבר יישור קו מלא אצל זוהר ממוסך צמד שבכפר סבא וקיבל ליפט של כבוד בכניסה למוסך שם בילה מספר חודשים.. ממש פנינה אימתנית! ברוך,רפי וזיו מכירים את הג'יפ כל אחד מהכיוון שלו מצוין.. הרשימה של מה שנעשה באמת ארוכה מדי.. הכל טופל תוך דגש לשמור על מקוריות ככל שניתן ולהרגיע אותו..

הג'יפ הגיע עם בודי ליפט 2.5" , האדרסים, אגזוזים בצידי הגוף וכננת שלא התאימה לי.. החברה עשו עבודה יוצאת דופן! גם טל הבן של זוהר הפתיע אותי בתשומת הלב שלו לפרטים והפינוקים שהג'יפ זכה לקבל.. שאפו! הרדיאטור שופץ אצל אלי, סעפות מקוריות הותקנו וצמד אגזוזים נבנו אצל ארז אגזוזים מראשל"צ, הצמיגים הוגדלו במעט ל-31" והקפיצים המקוריים טופלו באהבה אצל עופר חמילבסקי ז"ל בחולון, יחסי העברה בסרן האחורי: דנה 44 הותאמו ליחסים של הסרן הקדמי 3.54 ונעילות אוטומאטיות מבית "לוקרייט" הורכבו מקדימה ומאחורה על-ידי ארז.

החופש בהגה היה הדבר הראשון שטיפלתי בו כמו גם החלפת מנגנון האיתות והסוויץ, לאחר מכן המשכתי בשיפוץ מערכת החימום לפני המעבר לשלב הקוסמטי שהחל אצל צביקה הרפד מהרצליה שהתקין והתאים לי ריפוד למושב הנהג מכמה מושבים שהבאתי מארה"ב, משם המשכתי ליריב מינאי הפחח תותח מנס-ציונה שהסיר את הלכה מהג'יפ וחידש אותה יחד עם מעט התיקונים שנדרשו על מנת להחזיר עטרה ליושנה תוך שמירה על הפטינה, השריטות וכל האופי שיש לג'יפ הזה. ללא ספק השלב הויזואלי הוא המהנה ביותר בשיפוץ ממש לצד משמע מנוע מנגן! לסיום טיפלתי בדש וכל השעונים הוחלפו לחדשים מסטוק ישן, בידוד הונח מתחת לשטיח והמזגן הותקן מחדש.

קצת למעלה משנתיים של שיפוץ מאחוריי עם מספר דברים קטנים שנותרו.. אלטרנטור חדש שנחת פה בשבוע שעבר יחד עם צמת חשמל חלופית לתיקון קצר מלחיץ ויוניט לחץ שמן מסטוק חדש ישן.. וזהו זה עד הדבר הבא והבא אחריו וכן הלאה..

לג'יפים שורדים וסיפורים נוספים לחצו פה

פרויקט תעוד הג'יפים השורדים בישראל:

כמה ג'יפים מתוצרת ג'יפ וויליס יש בישראל? כמה מכל דגם? ייצור מקומי או יבוא? שאלות טובות! החלטנו לנסות ולמפות את הג'יפים שנמצאים בארץ לפי דגמים ושנים ונשמח לשיתוף פעולה על מנת לייצר בסיס נתונים איכותי לטובת קהילת ג'יפאי האספנות בארץ

להוספת ג'יפ האספנות שלך למאגר צור קשר