הלרדו 83 של אילן

הדגם

חבילת הלרדו ירדה מפסי הייצור לראשונה ב- 1980 כמעט ארבעה עשורים לאחר ייצורו של הג'יפ הראשון הוויליס MB והייתה זמינה ל- CJ-7, CJ-5 ו-CJ-8 עד 1986 השנה האחרונה של קו הסי ג'יי האגדי. החבילה כללה חישוקי פלדה מעוצבים בגימור כרום במידה 15X8, חיפוי תואם לטבורים, צמיגי Goodyear רנגלר 9R-15, גריל בחיפוי כרום,טמבון קדמי ובמפראטס אחוריים בגימור כרום, מתקן נפתח לגלגל חלופי עם מעצור בגימור כרום, מראות צד וזרועות בגימור כרום, פאנלים המגינים על קצה הבודי בצבע שחור ומכסה מנוע מבודד.

הלרדו עוטר בפסי ווינל לאורכו המדגישים את הקווים היפים של ג'יפ הסי ג'יי ובכיתוב LAREDO בצידי מכסה המנוע, מדבקת הדגם הופיעה גם על גבי תא הככפות בעצם בפעם השניה בלבד, הפעם הראשונה הייתה ב-79 בסילבר רנגייד המיוחד. הדגם הגיע עם גג קשיח וחלונות צד כהים באפור או ברונזה, תלוי בצבע הגג (ב-CJ-7 בלבד) תא הנוסעים היה זמין בשני גוונים: שחור או אגוז וכלל שטיח מלא ומושבים גבוהים עם פסים איטלקיים יחודיים בשילוב של שחור וכסף או ב'ז וחום עם מושב אחורי תואם.

הלרדו והלימיטד למעשה אלו הדגמים היחידים בקו הסי ג'יי שהגיעו עם הגה עור ספורטיבי וכיסוי צופר יחודי, שחור בלרדו ובלימיטד אגוז בנוסף. הדשבורד כלל מד טורים ושעון זמן והיה מעוטר גם הוא בפס קישוט מסביב ללוח השעונים, הנוסע קיבל ידית אחיזה והדגם כלל גם קונסולה תואמת עם פד.

המנוע הסטנדרטי באותה שנה היה ה-151 ארבעה צילנדרים 2.5 ליטר ולמזמינים הייתה אפשרות לשדרג ל-258 שישה צילנדרים 4.2 ליטר או ל-304 שמונה צילינדרים 5.0 ליטר. הסרנים עד 1982 היו צרים AMC 20  מאחורה ו-DANA 30 מקדימה. תיבת העברה דנה DANA 300 שני הילוכים, הפחתה בנמוך ביחס של 2.62 ובחירה בין תיבת הילוכים ידנית ארבעה הילוכים לאוטומאטית בסיג'יי 7 עם שישה או שמונה צילינדרים בלבד.

תמונות מקטלוג 1980

מפרט טכני

יצרן Jeep Corp
דגם CJ-7
חבילה לרדו Laredo
שנת ייצור 1983
מנוע מוזרק Chrysler 242 CID 4.0L MPI
תיבת הילוכים ידנית 4 הילוכים – T-176
תיבת העברה דנה DANA 300 שני הילוכים, הפחתה בנמוך ביחס של 2.62
סוג מרכב פתוח, כולל דלתות מלאות וגג קשיח
הגה כח
בלמים דיסקים מקדימה ותופים מאחורה כולל מגבר בלם
סרנים רחבים: DANA 44 מאחורה ו-DANA 30 מקדימה ביחס 3.21
מזגן מקורי
מדינת מקור  ארה"ב
קילומטרא'ז  210,000 ק"מ
מספר בעלים קודמים בישראל 9

תאריך עדכון: 24/04/2018

תמונות נבחרות

הסיפור של הג'יפ

מגיל צעיר אהבתי רכבים ורכבי אספנות בפרט ,התחלתי עם תחביב הגיפ לפני מספר שנים. הג'יפ הראשון שלי היה סיקס ישראלי בצבע שחור שנת 81 ששיפצתי במשך שנתיים, בזמן הזה נדבקתי בחיידק ואפילו מעבר לרנגלר חדש לא הצליח להשכיח את התחושה וההנאה מנסיעה בגיפ ספרטני וקשוח.

ההחלטה נפלה שוב והחלטתי לשלב את אהבתי לרכבי אספנות עם עולם הגיפים בפרט ולחפש גיפ שוב ,הפעם חדור ידע ומוטיבציה החלטתי לחפש מועמד שיהיה כמה שיותר  נאמן למקור, בריא ( מכנית ופח ) וזה מתוך כוונה להפוך את הג'יפ לרכב יום יומי וגם לשמור על מראהו האותנטי. לאחר מספר חודשים של חיפושים נמצא המועמד: CJ-7 שנת 83 רמת גימור לרדו  ,משופץ ומתוחזק בצבע לבן עם גג ודלתות קשיחים בצבע כסוף ועם מספרים תואמים.
לאחר מספר שבועות החלטתי כי הרכב ישופץ מבחינת מראה לרמה מקורית וישודרג קלות מבחינה מכנית.

בשלב הראשון החלטתי על שידרוג מערכת ההנעה – במקום מנוע 258 עם קרבורטור הוכנס מנוע מיבוא עם מערכת הזרקת MPI, תא הנוסעים עבר שידרוג לריפודים כיסאות וריפודי דלתות תואמים. הוחלפו שעונים לא תקינים ומפסקים חסרים הושלמו ,מערכת החשמל טופלה וכל המתגים והשעונים עובדים ומתפקדים כמו במקור.

הוחלט על ביצוע רענון קטן וטיפול במספר מוקדים של תרום חלודה והתקנת סט מדבקות LAREDO על מנת להעלות את הגיפ שלב נוסף ברמת האותנטיות.
ברצוני להודות לאורן ,מאורן מערכות ,על התמיכה הטכנית וההשתלת המנוע ומערכת ההזרקה.
לאורן לסרי על עבודת הפחחות המדהימה.

לג'יפים שורדים וסיפורים נוספים לחצו פה

פרויקט תעוד הג'יפים השורדים בישראל:

כמה ג'יפים מתוצרת ג'יפ וויליס יש בישראל? כמה מכל דגם? ייצור מקומי או יבוא? שאלות טובות! החלטנו לנסות ולמפות את הג'יפים שנמצאים בארץ לפי דגמים ושנים ונשמח לשיתוף פעולה על מנת לייצר בסיס נתונים איכותי לטובת קהילת ג'יפאי האספנות בארץ

להוספת ג'יפ האספנות שלך למאגר צור קשר