הסקרמבלר 84 של צ'יקו

הדגם

הסקרבלר האח הארוך יותר של ה-CJ-7 ג'יפ טנדר 4X4 בעל שני מושבים שהפך במהרה למאוד פופולארי בתחילת שנות השמונים בעיקר בגלל מימדיו החדשים, ארגז, תג מחיר יחסית נמוך ומראה מסוקס!
הושק ב-1981 ויוצר עד 1986 עם בסיס גלגלים של 2,628 מ"מ לעומת 2,370 מ"מ בסיג'יי 7 ואורך של 4,503 מ"מ לעומת 3,759 מ"מ התוצאה רייד יותר רך ומפנק! ניתן היה לבחור בין שני גרסאות מנוע: ה-258 6 צילינדר המפורסם 4.2 ליטר מבית AMC בעל 110 כוחות סוס או 4 צילינדר בעל 82 כוחות סוס מבית GM. שני המנועים צוידו בקרבורטור בעל 2 לועות והצתה אלקטרונית.
תיבת הילוכים ידנית 4/5 הילוכים או אוטומאטית 3 הילוכים, תיבת העברה דנה 300, בלמי דיסק מקדימה ותופים מאחורה, הגה כוח, מגבר בלם אופציונאלי ומיכל דלק של 15-20 גלון.
הסקרמבלר הגיע עם צמיגי Good Year Tracker P/G (P215/75R15) קפיצי עלים 4 עלים לקפיצים הקדמיים וחמישה לאחוריים שסיפקו מרווח גחון מינימאלי של כ- 193 מ"מ.
הסקרמבלר היה זמין בחמש גרסאות: גרסת בסיס, חבילת רנגייד SR ספורט, חבילת לרדו SL , פוסטל, אוברלנדר ויצא לי לראות קטלוגים גם של Van..

סרטון השיפוץ

מפרט טכני

יצרן Jeep Corp
דגם CJ-8 | Scrambler
חבילה  רנגייד SR גרסת ייצוא עם גג מתכת יחודי World Cab
שנת ייצור 1984
מנוע מוזרק Chrysler 242 CID 4.0L MPI
תיבת הילוכים אוטומאטית צ'ירוקי 4 הילוכים
תיבת העברה דנה DANA 300 שני הילוכים, הפחתה בנמוך ביחס של 2.62
סוג מרכב סגור, כולל דלתות מלאות וגג מתכת – World Cab
הגה כח
בלמים דיסקים מקדימה ותופים מאחורה כולל מגבר בלם
סרנים רחבים: DANA 44 מאחורה ו -DANA 30 מקדימה נעולים "לוקרייט" מאחורה ונשלטת JK e-locker מקדימה ביחס 4.10
מזגן רנגלר YJ
מדינת מקור ארה"ב
קילומטרא'ז  ק"מ
מספר בעלים קודמים בישראל 3
הג'יפ למכירה לקבלת מחיר ופרטים נוספים צור קשר

תאריך עדכון: 03/06/2018

סרטון 360

 

הסיפור של הג'יפ

"כן, לא מאמין אבל הג'יפ למכירה". כדי לתאר את רמת ועומק הפרוייקט שהסקרמב עבר?! אצטרך לעשות הרצאה ארוכה של מספר ימים!!

אנסה באמת לקצר…

את הגיפ רכשתי מחבר שהסקרמבלר היה אצלו יותר מ-20 שנה. לאחר שאפשר לומר "גרתי" אצלו בבית בנסיונות לשחרר ממנו את הגיפ, היה קשה! יקר! אך משתלם!
רכשתי הגיפ, אחרי טיול אחד קצר נסעתי ישר לאורן מערכות והגיפ נכנס לטיפול נמרץ שכלל:
מנוע רנגלר מוזרק מיבוא כולל את כל האביזרים!

גיר צרוקי אוטומט ארבע הילוכים ממוחשב.
קיט הגבהה של רוביקון אקספרס 4.5" אקסטרים דיוטי
נעילה אחורית קבוע ונעילה קדמית נשלטת
יחסיי העברה 41/10
מדחס מובנה עם מיכל מובנה לניפוח צמיגים ועבודה עם פטיש אוויר.

לאחר מכן הגיפ עבר למרכז הגיפ בחולון לפחחות וצבע ברמות קיצוניות של פירוק טוטאלי של כווול הגיפ לרמת הבורג, והחלפת דופן ימין ושמאל..ריצפה..גג..דלת ימין ושמאל..
לאחר כשנה ארוכה הגיפ יצא לאוויר העולם ולהמשך עבודת שיפוץ סופית של שטיחים מושבים מזגן מדחס סט מדבקות וכננת. באמת שניסיתי לקצר..

הסקרמבלר הוא אחד מתוך חמישה ג'יפים כאלה בישראל ונחשב לנדיר גם מעבר לים.. שאר הפרטים ויש המון כאלה, אשמח בפגישה סמוך לגיפ.

תמונות נבחרות

 

לג'יפים שורדים וסיפורים נוספים לחצו פה

פרויקט תעוד הג'יפים השורדים בישראל:

כמה ג'יפים מתוצרת ג'יפ וויליס יש בישראל? כמה מכל דגם? ייצור מקומי או יבוא? שאלות טובות! החלטנו לנסות ולמפות את הג'יפים שנמצאים בארץ לפי דגמים ושנים ונשמח לשיתוף פעולה על מנת לייצר בסיס נתונים איכותי לטובת קהילת ג'יפאי האספנות בארץ

להוספת ג'יפ האספנות שלך למאגר צור קשר