הרנגייד 79 של ארז

הדגם

חבילת הרנגייד הוותיקה הייתה זמינה משנת 1970 ועד לסיומה של שושלת הסיג'יי ב-1986 הפעם הראשונה שמנוע V-8 היה זמין בג'יפ סי ג'יי היה בשנת 1972 והפעם האחרונה ב-1981, ב-1972 האף של הג'יפ התארך על מנת להכיל מנועים גדולים יותר כמו ה-258 וה-304. בין השנים 1972 ל-1978 מנוע ה-304 היה חזק יותר, 150 כוחות סוס ב-4,200 סל"ד ובשנת 1979 ההספק הופחת במעט לכ-130 כוחות סוס ובשנתיים האחרונות הופחת עוד יותר לכ-110 כוחות סוס, קצת יותר ממה שהפיק מנוע ה-258 שישה צילנדרים האגדי.

כאמור דגם ה- cj7 יוצר לראשונה ב-1976 וסימן את השינוי החשוב ביותר בפס הייצור בעשרים השנים האחרונות. בסיס הגלגלים התארך בכ-10" מה שאפשר התקנה של תיבת הילוכים אוטומאטית לצד מערכת הנעה משולבת קבועה Quadra-Trac 4WD, תא הנוסעים גדל, הייתה אופציה להזמין גג קשיח, דלתות ברזל מלאות ומזגן. הדגם המוצלח  פנה לקהל רחב יותר והיה יותר מתאים לשימוש יום-יומי.

נחזור ל-1979 השנה שהג'יפ שלפניכם יוצר, באותה שנה מנוע ה-232 הסטנדרטי הוחלף למעשה ב-258 עם קרבורטור 2 לועות וברנגייד של ארז יושב לו ה-304 שמונה צילנדרים שלכאורה אמור להפיק כ-130 כוחות סוס אבל ארז חשב מעט אחרת.. פרטים נוספים בסיפורו של הג'יפ..

סרטון השיפוץ

 

מפרט טכני

יצרן Jeep Corp
דגם CJ-7
חבילה רנגייד Renegade
שנת ייצור 1979
מנוע AMC 304 CID 5.0L V-8
תיבת הילוכים ידנית 5 הילוכים – T-5
תיבת העברה דנה DANA 300 שני הילוכים, הפחתה בנמוך ביחס של 2.62
סוג מרכב פתוח, כולל ברזנט בסטופ
הגה כח
בלמים דיסקים מקדימה ותופים מאחורה כולל מגבר בלם
סרנים צרים: AMC 20 מאחורה ו-DANA 30 מקדימה
מזגן חלופי
מדינת מקור קליפורניה ארה"ב
קילומטרא'ז 170,000 ק"מ
מספר בעלים קודמים בישראל 0

תאריך עדכון: 15/04/2018

תמונות נבחרות

הסיפור של הג'יפ

אני חובב רכבים מאז ומעולם, בשנת 1979 הוצאתי רשיון נהיגה ומאחר ולא היה לי מספיק כסף קניתי יחד עם שותף ג'יפ פתוח CJ-5 ארבעה צילנדרים, במרוצת השנים האהבה ויש שאומרים השריטה לג'יפים העמיקה והיו ברשותי מספר סאבנים ורנגלרים. חלום חיי היה סאבן עם מנוע שמונה צילנדרים V-8 גיבור! כזה שמרגש לשמוע אותו ומרגש לא פחות ללטף את דוושת הגז ולהרגיש את העוצמה שמנוע ה-304 המקורי שלו מספק כמעט ארבעים שנה מיום ייצורו. לאחר חיפושים מתישים מצאתי לבסוף Jeep CJ-7 Renegade מודל 79 במצב מדהים באזור סן פרנסיסקו והיתר היסטוריה.

הג'יפ שופץ בסדנה של אורן ביבנה וקיבל המון ויטמינים.. המנוע עבר אוברול מלא כולל חריטת רינגים, מייסבים,בוכנות טלטלים וקאמשפט משופר. הקרבורטור ומשאבת הדלק המכאנית פינו את מקומם למערכת הזרקה מתקדמת מתוצרת FiTech התוצאה ג'יפ עוצמתי ומהנה בצורה בלתי רגילה. המנוע המקורי סיפק 125 כ"ס וכעת לדעתי מפיק למעלה מ-250 כ"ס..תיבת ההילוכים המקורית 3 הילוכים T-150 הוחלפה ל-T-5 חמישה הילוכים מבית Borg-Warner ותיבת העברה דנה 20 שודרגה לדנה 300, הרדיאטור הוחלף לאלומיניום ומערכת הבלמים טופלה והתחדשה במגבר בלם, משאבות ודיסקים.

לסיום הג'יפ עבר שינוי צבע אצל מוטי ממושב נילי ונצבע בגוון רוזט אדום צבע מתאים לשנתון 79 ומדבקות רנגייד חדשות הודבקו על צידי מכסה המנוע.

האהבה לג'יפים בפרט ורכבים בכלל רק מתעצמת עם השנים.. מוזמנים לבקר באתר שלי

לג'יפים שורדים וסיפורים נוספים לחצו פה

פרויקט תעוד הג'יפים השורדים בישראל:

כמה ג'יפים מתוצרת ג'יפ וויליס יש בישראל? כמה מכל דגם? ייצור מקומי או יבוא? שאלות טובות! החלטנו לנסות ולמפות את הג'יפים שנמצאים בארץ לפי דגמים ושנים ונשמח לשיתוף פעולה על מנת לייצר בסיס נתונים איכותי לטובת קהילת ג'יפאי האספנות בארץ

להוספת ג'יפ האספנות שלך למאגר צור קשר