אמריקאן-מוטורס ושרשרת בעלות המותג ג'יפ AMC 1970-1987

אודות אמריקאן-מוטורס AMC

7 months ago

Ohad Golan

"אמריקאן-מוטורס" American Motors - AMC
החברה מטולדו-אוהיו ארה"ב נוסדה ב-1954 כתוצאה מהמיזוג של "הדסון-מוטורס" ו"נאש״ ושמה לה למטרה להתחרות בחברות הרכב הגדולות בארה"ב: "פורד", "GM" ו"קרייזלר".
היא הייתה ידועה כחברה קטנה ומיומנת מספיק כדי לנצל פלחי שוק מעניינים ובתולים ומאוד מוכרת בזכות העיצובים של המעצב הראשי "דיק טיג" שהיה צריך להסתפק בתקציבים הרבה יותר קטנים משל עמיתיו בשלושת חברות הרכב הגדולות בדטרויט באותה תקופה.
בשנת 1970 AMC רכשה את חברת "קייזר-ג'יפ" ואת כל הפעילות על מנת להעשיר את דגמי הרכב שייצרה.
חברת "קייזר" היא תוצאה של מיזוג בין "וויליס-אוברלנד" יצרנית ג'יפ ל-"קייזר-מוטורס" שהתרחש בשנת 1953.
לאחר ירידות חדות במכירות החברה התמקדה בפלטפורמת רכב אחת וקו הג'יפ המצליח שברשותה.
בשנת 1979 "רנו" הצרפתית השקיעה במימון פעילות הייצור של החברה וסיפקה את המשאבים הנדרשים להמשך הפעילות ובשנת 1983 הפכה להיות בעלת שליטה.
בשנת 1983 המותג AMC התמקד ברכבים עם הנעה כפולה בלבד וחדל לייצר דגמים עם הנעה בודדת.
בשנת 1985 "קרייזלר" נכנסה להסכם עם החברה לייצור מספר דגמי "דוד'ג" כמו "דיפלומטס" ו"פלימות פיורי" במפעל בקנושה ויסקונסין.
בשנת 1987 ולאחר ייצור מספר דגמים נוספים עבור "קריילזר" "רנו" הצרפתית מכרה את מלוא אחזקותיה 47% ל-"קרייזלר" ולאחר מכן "קרייזלר" רכשה את כל המניות הנותרות של החברה והפכה לבעליה.

רשימת הבעלים / יצרנים של מותג ג'יפ מיום הקמתו

1941-1944: "וויליס-אוברלנד MB"
1944–1953: "וויליס-אוברלנד"
1953–1964: "קייזר-ג'יפ" שנקראו גם "וויליס-מוטורס"
1964–1970: "קייזר-ג'יפ"
1970–1987: "אמריקאן-מוטורס" AMC במימון "רנו"
1987–1998: "קרייזלר
1998–2007: תאגיד הרכב "DaimlerChrysler AG"
2007–2009: "קרייזלר LLC"
2009–2013: "קרייזלר LLC - וקבוצת "פיאט אוטומוביל"
2014–היום "פיאט קרייזלר אוטומוביל"
... See MoreSee Less

אמריקאן-מוטורס American Motors - AMC
החברה מטולדו-אוהיו ארהב נוסדה ב-1954 כתוצאה מהמיזוג של הדסון-מוטורס ונאש״ ושמה לה למטרה להתחרות בחברות הרכב הגדולות בארהב: פורד, GM וקרייזלר.
היא הייתה ידועה כחברה קטנה ומיומנת מספיק כדי לנצל פלחי שוק מעניינים ובתולים ומאוד מוכרת בזכות העיצובים של המעצב הראשי דיק טיג שהיה צריך להסתפק בתקציבים הרבה יותר קטנים משל עמיתיו בשלושת חברות הרכב הגדולות בדטרויט באותה תקופה.
בשנת 1970 AMC רכשה את חברת קייזר-גיפ ואת כל הפעילות על מנת להעשיר את דגמי הרכב שייצרה.
חברת קייזר היא תוצאה של מיזוג בין וויליס-אוברלנד יצרנית גיפ ל-קייזר-מוטורס שהתרחש בשנת 1953.
לאחר ירידות חדות במכירות החברה התמקדה בפלטפורמת רכב אחת וקו הגיפ המצליח שברשותה.
בשנת 1979 רנו הצרפתית השקיעה במימון פעילות הייצור של החברה וסיפקה את המשאבים הנדרשים להמשך הפעילות ובשנת 1983 הפכה להיות בעלת שליטה.
בשנת 1983 המותג AMC התמקד ברכבים עם הנעה כפולה בלבד וחדל לייצר דגמים עם הנעה בודדת.
בשנת 1985 קרייזלר נכנסה להסכם עם החברה לייצור מספר דגמי דודג כמו דיפלומטס ופלימות פיורי במפעל בקנושה ויסקונסין.
בשנת 1987 ולאחר ייצור מספר דגמים נוספים עבור קריילזר רנו הצרפתית מכרה את מלוא אחזקותיה 47% ל-קרייזלר ולאחר מכן קרייזלר רכשה את כל המניות הנותרות של החברה והפכה לבעליה.

רשימת הבעלים / יצרנים של מותג גיפ מיום הקמתו

1941-1944: וויליס-אוברלנד MB
1944–1953: וויליס-אוברלנד
1953–1964: קייזר-גיפ שנקראו גם וויליס-מוטורס
1964–1970: קייזר-גיפ
1970–1987: אמריקאן-מוטורס AMC במימון רנו
1987–1998: קרייזלר
1998–2007: תאגיד הרכב DaimlerChrysler AG
2007–2009: קרייזלר LLC
2009–2013: קרייזלר LLC - וקבוצת פיאט אוטומוביל
2014–היום פיאט קרייזלר אוטומוביל

לפרטים נוספים והצטרפות לחצו פה