אמריקאן-מוטורס ושרשרת בעלות המותג ג'יפ AMC 1970-1987

אודות אמריקאן-מוטורס American Motors

החברה מטולדו-אוהיו ארה"ב נוסדה ב-1954 כתוצאה מהמיזוג של "הדסון-מוטורס" ו"נאש״ ושמה לה למטרה להתחרות בחברות הרכב הגדולות בארה"ב: "פורד", "GM" ו"קרייזלר".
היא הייתה ידועה כחברה קטנה ומיומנת מספיק כדי לנצל פלחי שוק מעניינים ובתולים ומאוד מוכרת בזכות העיצובים של המעצב הראשי "דיק טיג" שהיה צריך להסתפק בתקציבים הרבה יותר קטנים משל עמיתיו בשלושת חברות הרכב הגדולות בדטרויט באותה תקופה.
בשנת 1970 AMC רכשה את חברת "קייזר-ג'יפ" ואת כל הפעילות על מנת להעשיר את דגמי הרכב שייצרה.
חברת "קייזר" היא תוצאה של מיזוג בין "וויליס-אוברלנד" יצרנית ג'יפ ל-"קייזר-מוטורס" שהתרחש בשנת 1953.
לאחר ירידות חדות במכירות החברה התמקדה בפלטפורמת רכב אחת וקו הג'יפ המצליח שברשותה.
בשנת 1979 "רנו" הצרפתית השקיעה במימון פעילות הייצור של החברה וסיפקה את המשאבים הנדרשים להמשך הפעילות ובשנת 1983 הפכה להיות בעלת שליטה.
בשנת 1983 המותג AMC התמקד ברכבים עם הנעה כפולה בלבד וחדל לייצר דגמים עם הנעה בודדת.
בשנת 1985 "קרייזלר" נכנסה להסכם עם החברה לייצור מספר דגמי "דוד'ג" כמו "דיפלומטס" ו"פלימות פיורי" במפעל בקנושה ויסקונסין.
בשנת 1987 ולאחר ייצור מספר דגמים נוספים עבור "קריילזר" "רנו" הצרפתית מכרה את מלוא אחזקותיה 47% ל-"קרייזלר" ולאחר מכן "קרייזלר" רכשה את כל המניות הנותרות של החברה והפכה לבעליה.

רשימת הבעלים / יצרנים של מותג ג'יפ מיום הקמתו:

1941 – 1944: "וויליס-אוברלנד MB"
1944 – 1953: "וויליס-אוברלנד"
1953– 1964: "קייזר-ג'יפ" שנקראו גם "וויליס-מוטורס"
1964– 1970: "קייזר-ג'יפ"
1970– 1987: "אמריקאן-מוטורס" AMC במימון "רנו"
1987 – 1998: "קרייזלר
1998 – 2007: תאגיד הרכב "DaimlerChrysler AG"
2007 – 2009: "קרייזלר LLC"
2009 – 2013: "קרייזלר LLC – וקבוצת "פיאט אוטומוביל"
2014 – היום "פיאט קרייזלר אוטומוביל"


לפרטים נוספים והצטרפות לחצו פה