ג'יפ סקרמבלר סי ג'יי 8 1981-1986 Jeep Scrambler CJ8

סקרמבלר CJ8 ג'יפ טנדר מסוקס ומבוקש!

7 months ago

Ohad Golan

ג'יפ סקרמבלר Jeep CJ-8 Scrambler 1981-1986

הסקרבלר האח הארוך יותר של ה-CJ-7 ג'יפ טנדר 4X4 בעל שני מושבים שהפך במהרה למאוד פופולארי בתחילת שנות השמונים בעיקר בגלל מימדיו החדשים, ארגז, תג מחיר יחסית נמוך ומראה מסוקס!
הושק ב-1981 ויוצר עד 1986 עם בסיס גלגלים של 2,628 מ"מ לעומת 2,370 מ"מ בסיג'יי 7 ואורך של 4,503 מ"מ לעומת 3,759 מ"מ התוצאה רייד יותר רך ומפנק!

ניתן היה לבחור בין שני גרסאות מנוע: ה-258 6 צילינדר המפורסם 4.2 ליטר מבית AMC בעל 110 כוחות סוס או 4 צילינדר בעל 82 כוחות סוס מבית GM. שני המנועים צוידו בקרבורטור בעל 2 לועות והצתה אלקטרונית.
תיבת הילוכים ידנית 4/5 הילוכים או אוטומאטית 3 הילוכים, תיבת העברה דנה 300, בלמי דיסק מקדימה ותופים מאחורה, הגה כוח, מגבר בלם אופציונאלי ומיכל דלק של 15-20 גלון.
הסקרמבלר הגיע עם צמיגי Good Year Tracker P/G (P215/75R15) קפיצי עלים 4 עלים לקפיצים הקדמיים וחמישה לאחוריים שסיפקו מרווח גחון מינימאלי של כ- 193 מ"מ.

ניתן היה להזמין בגרסת בסיס, חבילת רנגייד SR ספורט ואו לרדו SL
חבילת הרנגייד SR הגיעה עם מראות צד שחורות, ג'נטים לבנים, טמבון אחורי לבן, כיסוי שלדה עם כיתוב Jeep, שעון זמן, שעון טורים, הגה מתכוון, מושבי בד במספר גוונים, שטיח וקיט מדבקות Renegade שהשתנו מדי שנתון.
חבילת הלרדו SL הנחשבת ליוקרתית ביותר הייתה בעלת מאפיינים דומים לחבילת ה-SR ספורט רק הצבע הלבן התחלף לכרום והייתה אפשרות בחירה בין תא נוסעים בצבע אגוז לשחור ובנוסף הגה מצופה עור, ידית אחיזה לנוסע וקיט מדבקות מפואר.
חבילת הבסיס כשמה היא ונחשבת להכי פחות מבוקשת.
הייתה גם אפשרות בחירה בין גג קשיח מפיבר לגרסת בד רכה, שניהם ניתנים להסרה בקלות ובגרסאות היצוא גם גג מתכת מלא "World cab" גג זה הגיע עם חלונות צד, דלת אחורית עם מתקן לגלגל חלופי ודלתות נהג ונוסע עם פרופיל מרובע בדומה לסופות הצבאיות שיש לנו בארץ.

תג המחיר ההתחלתי עמד על $7,288 קצת יותר מ-CJ-7 תארו לכם.. 😳

בשנת 1982 היו מספר שינוים בדגם כמו מעבר לסרנים רחבים בפעם הראשונה, קרבורטור ללא שליטת "מחשב" ואפשרות לתיבת הילוכים ידנית בעלת 5 הילוכים מבית "Borg Warner" מה שהפך את השנתון למועדף על הרבה ג'יפאים ואספנים.

בשנת 1984 הושק הסקרמבלר "פוסטל" Postal בייצור מוגבל של 230 יחידות ונרכש ע"י הדואר האמריקאי לשירות קר ורטוב באלסקה.
הפוסטל הגיע עם גיר אוטומאטי, גג מתכת ללא חלונות, המון בידוד ודלת אחורית.
ההגה מוקם בצד ימין ולכן זו גרסא שככל הנראה לא נזכה לראות בישראל..
מרבית הפוסטלים הנותרים חלודים מאוד ומהווים פלטפורמה יחסית זולה לפרויקטי שחזור.. נחשבים למאוד מיוחדים ומקבלים במה של כבוד בכל מפגש ופורום.

לסיום ה-"אוברלנדר" Overlander גרסת יצוא לאוסטרליה שגם כן התאפיינה בהגה בצד ימין, גג מתכת מלא עם חלונות צד כהים, דלת אחורית שנושאת גם את הגלגל החלופי, הגה כוח, מגבר בלם, רדיו AM/FM, שטיח מלא וקשת התהפכות עם כיסוי, טמבון אלומניום עם מגן חזית, פנסי נהיגה וקיט מדבקות "אוברלנדר" יחודי.

נתוני מכירות לפי שנים:
1981 - 8,355
1982 - 7,759
1983 - 5,405
1984 - 4,130
1985 - 2,015
1986 - 128

יש לכם CJ-8 או סקרמבלר? שתפו בתגובות..
... See MoreSee Less

גיפ סקרמבלר Jeep CJ-8 Scrambler 1981-1986

הסקרבלר האח הארוך יותר של ה-CJ-7 גיפ טנדר 4X4 בעל שני מושבים שהפך במהרה למאוד פופולארי בתחילת שנות השמונים בעיקר בגלל מימדיו החדשים, ארגז, תג מחיר יחסית נמוך ומראה מסוקס!
הושק ב-1981 ויוצר עד 1986 עם בסיס גלגלים של 2,628 ממ לעומת 2,370 ממ בסיגיי 7 ואורך של 4,503 ממ לעומת 3,759 ממ התוצאה רייד יותר רך ומפנק!

ניתן היה לבחור בין שני גרסאות מנוע: ה-258 6 צילינדר המפורסם 4.2 ליטר מבית AMC בעל 110 כוחות סוס או 4 צילינדר בעל 82 כוחות סוס מבית GM. שני המנועים צוידו בקרבורטור בעל 2 לועות והצתה אלקטרונית.
תיבת הילוכים ידנית 4/5 הילוכים או אוטומאטית 3 הילוכים, תיבת העברה דנה  300, בלמי דיסק מקדימה ותופים מאחורה, הגה כוח, מגבר בלם אופציונאלי ומיכל דלק של 15-20 גלון.
הסקרמבלר הגיע עם צמיגי Good Year Tracker P/G (P215/75R15) קפיצי עלים 4 עלים לקפיצים הקדמיים וחמישה לאחוריים שסיפקו מרווח גחון מינימאלי של כ- 193 ממ.

ניתן היה להזמין בגרסת בסיס, חבילת רנגייד SR ספורט ואו לרדו SL 
חבילת הרנגייד SR הגיעה עם מראות צד שחורות, גנטים לבנים, טמבון אחורי לבן, כיסוי שלדה עם כיתוב Jeep, שעון זמן, שעון טורים, הגה מתכוון, מושבי בד במספר גוונים, שטיח וקיט מדבקות  Renegade שהשתנו מדי שנתון. 
חבילת הלרדו SL הנחשבת ליוקרתית ביותר הייתה בעלת מאפיינים דומים לחבילת ה-SR ספורט רק הצבע הלבן התחלף לכרום והייתה אפשרות בחירה בין תא נוסעים בצבע אגוז לשחור ובנוסף הגה מצופה עור, ידית אחיזה לנוסע וקיט מדבקות מפואר.
חבילת הבסיס כשמה היא ונחשבת להכי פחות מבוקשת.
הייתה גם אפשרות בחירה בין גג קשיח מפיבר לגרסת בד רכה, שניהם ניתנים להסרה בקלות ובגרסאות היצוא גם גג מתכת מלא World cab גג זה הגיע עם חלונות צד, דלת אחורית עם מתקן לגלגל חלופי ודלתות נהג ונוסע עם פרופיל מרובע בדומה לסופות הצבאיות שיש לנו בארץ.

תג המחיר ההתחלתי עמד על $7,288 קצת יותר מ-CJ-7 תארו לכם.. 😳

בשנת 1982 היו מספר שינוים בדגם כמו מעבר לסרנים רחבים בפעם הראשונה, קרבורטור ללא שליטת מחשב  ואפשרות לתיבת הילוכים ידנית בעלת 5 הילוכים מבית Borg Warner מה שהפך את השנתון למועדף על הרבה גיפאים ואספנים.

בשנת 1984 הושק הסקרמבלר פוסטל Postal בייצור מוגבל של 230 יחידות ונרכש עי הדואר האמריקאי לשירות קר ורטוב באלסקה.
הפוסטל הגיע עם גיר אוטומאטי, גג מתכת ללא חלונות, המון בידוד ודלת אחורית.
ההגה מוקם בצד ימין ולכן זו גרסא שככל הנראה לא נזכה לראות בישראל..
מרבית הפוסטלים הנותרים חלודים מאוד ומהווים פלטפורמה יחסית זולה לפרויקטי שחזור.. נחשבים למאוד מיוחדים ומקבלים במה של כבוד בכל מפגש ופורום.

לסיום ה-אוברלנדר Overlander גרסת יצוא לאוסטרליה שגם כן התאפיינה בהגה בצד ימין, גג מתכת מלא עם חלונות צד כהים, דלת אחורית שנושאת גם את הגלגל החלופי, הגה כוח, מגבר בלם, רדיו AM/FM, שטיח מלא וקשת התהפכות עם כיסוי, טמבון אלומניום עם מגן חזית, פנסי נהיגה וקיט מדבקות אוברלנדר יחודי.

נתוני מכירות לפי שנים:
1981 - 8,355
1982 - 7,759
1983 - 5,405
1984 - 4,130
1985 - 2,015
1986 -   128

יש לכם CJ-8 או סקרמבלר? שתפו בתגובות..

 

Comment on Facebook

יש טעות עם המרווח גחון, הוא בטח שלא 19 מ״מ

עוד כמה חודשים אקח מידה מדויקת משלי

Cj 8 אצלי בשיפוץ

לפרטים נוספים והצטרפות לחצו פה