ג'יפ רנגלר 1987-1995 Jeep Wrangler YJ

רנגלר YJ הג'יפ היאפי חבר חדש בקטגוריית האספנות השנה

2 months ago

Ohad Golan

רנגלר YJ הג'יפ היאפי חבר חדש בקטגוריית האספנות השנה

בפברואר 1986 שושלת הסיג'יי המאוד מוצלחת הגיעה לסיומה בארוע הכרזת ה-Jeep Wrangler YJ (1987-1995) בתערוכת הרכב בשיקגו.

המטרה הייתה לייצר ג'יפ יותר מפנק שיוכל לפנות לקהלים צעירים ורחבים יותר כתוצאה משימוש הולך וגובר של ג'יפאי סיג'יי כרכב יום יומי ופחות שימושי שטח, גם נתוני המכירות לא שברו שיאים באותם ימים.

משמעות ראשי התיבות YJ ג'יפ יאפי או צעיר בהשוואה ל-CJ ג'יפ אזרחי ששווק בהצלחה לאחר מלחמת העולם השניה כג'יפ קשוח שכולם למדו לאהוב במהלך שרותם. מפה ניתן להסיק שתכנית השיווק של אמריקאן-מוטורס הייתה לפנות לקהל צעיר יותר שלא ממש עניין אותו יכולות שטח ומורשתו הצבאית של הג'יפ אלא שימוש יומי בג'יפ פתוח, כיף לנהיגה שיכול בנוסף לספק חווית שטח מרשימה.

ייצור ה-YJ התחיל במרץ 1986 ומכירות ראשונות חודשיים לאחר מכן כדגם לשנת 1987.

התוצאה ג'יפ שמאוד מזכיר את CJ7 כאשר החזית עם הפנסים המרובעים הרוויחה ל-Wrangler את הכינוי "Wrongler" 🤣 אותי זה הצחיק!
למעט החזית הבודי מאוד דומה לזה של הסיג'יי 7 פנים הג'יפ עודכן והפך למודרני ומרווח הגחון הוקטן מה שהקנה לו מרכז כובד נמוך יותר, גם מרחק הסרנים הוגדל (147 ס"מ לעומת 141 ס"מ דנה 30 מקדימה ו-35 מאחורה) ויחד עם השיפורים במערכת המתלים (מוטות ייצוב ופנהרד) גם אחיזה טובה יותר.

מערכת ההיגוי שופרה ע"י החלפת תיבת ההגה ומפרקי ההיגוי, גם השילדה שהייתה מאוד דומה במידותיה ועיצובה לזו של הסיג'יי עודכנה ונקודות השבר המועדות לפורענות טופלו.

המנוע הסטנדרטי היה ה- AMC 2.5L ארבעה צילינדרים מבית אמריקאן-מוטורס בשילוב קרבורטור לוע אחת והמנוע האופציונאלי היה אותו AMC 258 מפורסם 4.2 ליטר שישה צילנדרים בעל 110 כוחות בשילוב קרבורטור 2 לועות מקו הסיג'יי.
בשנים הבאות היו מספר אפשרויות מנוע כמו הזרקה חד נקודתית ל-150,שיפור ביחסי הדחיסה והצגת ה-242 4.0 ליטר בעל 180 כוחות עם הזרקה רב נקודתית ב-1991.

תיבת חמישה הילוכים ידנית כסטנדרט או שלושה הילוכים אוטומאטית עם ידית העברה מצוואר ההגה לאלו ששידרגו למנוע 6 צילינדרים.
גם תיבות ההילוכים השתדרגו עם השנים והוצעו מספר אפשרויות בינהם ה-AX15 ב-1989 המוכרת מהסופות בארץ.

תיבת העברה לשנת 87 בלבד הייתה ה-NP207 שהוחלפה ב-NP231 שנה מאוחר יותר.

חבילות מיוחדות:
1987 – לרדו ורנגלר אס
1988 – סהרה
1989 – איילנדר
1991 - ריינגד
1993 – ספורט
1994 – ריו גרנד
1995 – אס אי

נתוני מכירה: כ-632,231 ג'יפים עד לשנת 95 אך המשיך להימכר גם במהלך 96 כשנתון 95 מה שמביא את סה"כ המכירות ל- 685,071 .

לסיכום הרנגלר YJ היה למכונת כביש משופרת שאיבד מעט מתעוזת השטח של קודמו בפס הייצור, הציע תא נוסעים מפנק יותר ושלל שדרוגים חשובים שסללו את אבולוציית הדגם והצלחתו.

יש לכם רנגלר? שתפו בתגובות
... See MoreSee Less

רנגלר YJ הגיפ היאפי חבר חדש בקטגוריית האספנות השנה

בפברואר 1986 שושלת הסיגיי המאוד מוצלחת הגיעה לסיומה בארוע הכרזת ה-Jeep Wrangler YJ (1987-1995) בתערוכת הרכב בשיקגו.

המטרה הייתה לייצר גיפ יותר מפנק שיוכל לפנות לקהלים צעירים ורחבים יותר כתוצאה משימוש הולך וגובר של גיפאי סיגיי כרכב יום יומי ופחות שימושי שטח, גם נתוני המכירות לא שברו שיאים באותם ימים.

משמעות ראשי התיבות YJ גיפ יאפי או צעיר בהשוואה ל-CJ גיפ אזרחי ששווק בהצלחה לאחר מלחמת העולם השניה כגיפ קשוח שכולם למדו לאהוב במהלך שרותם. מפה ניתן להסיק שתכנית השיווק של אמריקאן-מוטורס הייתה לפנות לקהל צעיר יותר שלא ממש עניין אותו יכולות שטח ומורשתו הצבאית של הגיפ אלא שימוש יומי בגיפ פתוח, כיף לנהיגה שיכול בנוסף לספק חווית שטח מרשימה.

ייצור ה-YJ התחיל במרץ 1986 ומכירות ראשונות חודשיים לאחר מכן כדגם לשנת 1987.

התוצאה גיפ שמאוד מזכיר את CJ7 כאשר החזית עם הפנסים המרובעים הרוויחה ל-Wrangler את הכינוי Wrongler 🤣 אותי זה הצחיק! 
למעט החזית הבודי מאוד דומה לזה של הסיגיי 7 פנים הגיפ עודכן והפך למודרני ומרווח הגחון הוקטן מה שהקנה לו מרכז כובד נמוך יותר, גם מרחק הסרנים הוגדל (147 סמ לעומת 141 סמ דנה 30 מקדימה ו-35 מאחורה) ויחד עם השיפורים במערכת המתלים (מוטות ייצוב ופנהרד) גם אחיזה טובה יותר.

מערכת ההיגוי שופרה עי החלפת תיבת ההגה ומפרקי ההיגוי, גם השילדה שהייתה מאוד דומה במידותיה ועיצובה לזו של הסיגיי עודכנה ונקודות השבר המועדות לפורענות טופלו.

המנוע הסטנדרטי היה ה- AMC 2.5L ארבעה צילינדרים מבית אמריקאן-מוטורס בשילוב קרבורטור לוע אחת והמנוע האופציונאלי היה אותו AMC 258 מפורסם 4.2 ליטר שישה צילנדרים בעל 110 כוחות בשילוב קרבורטור 2 לועות מקו הסיגיי.
בשנים הבאות היו מספר אפשרויות מנוע כמו הזרקה חד נקודתית ל-150,שיפור ביחסי הדחיסה והצגת ה-242 4.0 ליטר בעל 180 כוחות עם הזרקה רב נקודתית ב-1991.

תיבת חמישה הילוכים ידנית כסטנדרט או שלושה הילוכים אוטומאטית עם ידית העברה מצוואר ההגה לאלו ששידרגו למנוע 6 צילינדרים.
גם תיבות ההילוכים השתדרגו עם השנים והוצעו מספר אפשרויות בינהם ה-AX15 ב-1989 המוכרת מהסופות בארץ.

תיבת העברה לשנת 87 בלבד הייתה ה-NP207 שהוחלפה ב-NP231 שנה מאוחר יותר.

חבילות מיוחדות:
1987 – לרדו ורנגלר אס
1988 – סהרה
1989 – איילנדר
1991 - ריינגד
1993 – ספורט
1994 – ריו גרנד
1995 – אס אי

נתוני מכירה: כ-632,231 גיפים עד לשנת 95 אך המשיך להימכר גם במהלך 96 כשנתון 95 מה שמביא את סהכ המכירות ל- 685,071 .

לסיכום הרנגלר YJ היה למכונת כביש משופרת שאיבד מעט מתעוזת השטח של קודמו בפס הייצור, הציע תא נוסעים מפנק יותר ושלל שדרוגים חשובים שסללו את אבולוציית הדגם והצלחתו.

יש לכם רנגלר? שתפו בתגובות

 

Comment on Facebook

נהנתי לקרוא

הייתי מוכן אולי, לאחד סטנדרט, כרכב א'..זו הייתה מכה נוראית העיצוב הזה.. בכיה לדורות...

הכי יפה שיש.....ויש לי...

עוד 3 שנים

1988 סוף שנה

היפה מכולם נמצא ברשותי שנה טובה

הכלי הכי יפה בכל הזמנים!

+ View more comments

לפרטים נוספים והצטרפות לחצו פה