להקיף את כדור הארץ בג'יפ 1966 CJ-5, במסע יבשתי מטורף

אנחנו יודעים שקהילת ג'יפאי האספנות היא לא רגשנית במיוחד, אבל הנה סיפור שיחמם גם את הלבבות הציניים ביותר:
לורן ופאטי אפטון הם זוג צעירים בשנות השמונים לחייהם שעומדים להגשים חלום: להקיף את כדור הארץ בג'יפ 1966 CJ-5, במסע יבשתי מטורף, חוצה יבשות של 56,000 מיילים.

מסע חוצה יבשות בג'יפ CJ-5 1966
פאטי ולורן אפטון יחד עם אוהד גולן "הישראלי" 😉 מג'יפי אספנות בישראל

המסע שלהם התחיל אי שם בשנות השמונים. על גבו של הג'יפ שזכה לכינוי Sand Ship Discovery, לורן ופאטי עברו הרפתקאות שיכולות למלא עשרות סרטי נשיונאל ג'אוגרפיק – מהיערות בצ'ילה דרך הפיורדים המושלגים של נורווגיה, החולות בסודן ונהר הנילוס. בדרך הם גברו על סכנות וקשיים טכניים ואפילו שברו שיא גינס – החצייה הראשונה ברכב של ה-Darien Gap.

ב-1988 הם כמעט הצליחו להגשים את היעד. כמעט. חסר להם רק מייל אחד למסע – ומה שעמד בדרכם הוא, כמה מפתיע, המצב הבטחוני במזרח התיכון.
את הגבול בין ישראל לירדן לא היה אז אפשר לעבור בנהיגה, ושני חוצי העולם האלה נשארו כמו משה מול הארץ המובטחת, כל כך קרובים ובכל זאת כל כך רחוקים.
נשמע מיאש, נכון? אבל לסיפור יש סוף טוב. בימים אלה ממש לורן ופאטי בארץ ועומדים להשלים את המסע האפי על ידי כיבוש המייל האחרון וחציית הגבול לירדן. זה לא היה קל. הבוקר, הצמד נסע לשחרר את הג'יפ בנמל אשדוד ונתקל בבעיה. הג'יפ לא התניע והיה נראה שהמסע שלהם שוב עתיד להתקע. קהילת ג׳יפאי האספנות בישראל נרתמה לעזור לזוג והמון אנשים טובים התנדבו לעזור, ביניהם הגרריסט אודי נעים, יבואן חלפי ג'יפ האגדי איציק ינובי'ץ, וכמובן אנחנו, ג'יפי אספנות בישראל.

פאטי רצתה למסור תודה ענקית לכולם, אנחנו מתכוונים ללוות אותם בדרכם לירדן ביום חמישי הקרוב ה-3 למאי בבוקר (הזמנה למעוניינים להצטרף) לסייע בהשלמת המסע, ולהגיד להם פנים אל פנים כמה אנחנו גאים בהם, וכן, קצת מקנאים.

השלמת המייל האחרון ישראל – ירדן

תעוד המסע פאטי ולורן אפטון

נהיגת המייל האחרון

ב -3 במאי 2018, בשעה 2:20 שעון ישראל, לורן ופטרישיה אפטון השלימו את המייל האחרון על גבו של הג'יפ שזכה לכינוי Sand Ship Discovery. מסלולם היבשתי ברחבי העולם בג'יפ אמריקאי CJ-5 1966 הושלם לבסוף שלושים שנה מתחילת מסעם, הם מקווים לרשום שיא גינס נוסף.

לורן אפטון בבוץ של ה-Darien
« 2 של 10 »

להלן ציר הזמן המלא של המסע

15 ביוני 1984: לורן יצא ממפרץ פרודהו, אלסקה
אוקטובר 1984: לורן הגיע לפנמה
1985-1986: פטרישה הצטרפה למשלחת, Darién Gap Cross
4 מרס 1987: הצוות הגיע לעיר הנהר הקטנה ריו סוצ'יו, קולומביה
1987: הגעה לנקודה הדרומית הרחוקה ביותר ביבשת דרום אמריקה, 39 ק"מ דרומית לפונטה ארנס, צ'ילה
1987: הגעה לנקודה הדרומית ביותר של המחוז הארגנטינאי טיירה דל פואגו, קצת יותר מ -71 ק"מ מזרחית דרומית לאושואיה, ארגנטינה
אוגוסט 1987: משלוח ומסע בספינה יוונית מצ'ילה לקייפטאון, דרום אפריקה
ספטמבר 1987: נסיעה דרומה עד קייפ אגולהאס, הדרך הדרומית ביותר באפריקה
24 ביוני 1988: שבירת ציריה בסרן האחורי במדבר סהרה; לקח 70 ימים של הרפתקאות אפיות כדי לזוז שוב
אוקטובר 1988: המצב הפוליטי בארץ מנע מהם מלסיים את המעבר בנסיעה לירדן
16 ביוני 1989: פטרישיה עזבה את לורן ואת הג'יפ באנגליה לבלות את הקיץ באמריקה עם אמה
4 ביולי 1989: מסע שהושלם בכביש הצפוני במגדלור סלטנס ליד גמביק, נורבגיה
2 בפברואר 2018: שיפוץ הג'יפ הושלם
4 בפברואר 2018: הג'יפ נשלח
9 באפריל 2018: לורן ופטרישיה הגיעו לתל אביב, ישראל
26 באפריל 2018: הג'יפ שוחרר מהמכס בישראל, הגיע תקול וקיבל המון אהבה בישראל
3 במאי 2018, 2:20 שעון ישראל: המייל האחרון הושלם

אם אתם רוצים לדעת יותר על הזוג המדהים הזה, על הג'יפ הישן שלהם , ועל מסעם מסביב לעולם, בקרו באתר ובעמוד הפייסבוק שלהם. קישור לראיון והכתבה ב-Ynet