ביקור ראשון במפעל החדש של ג'יפ, טולדו צפון

חברת ג'יפ הזמינה קבוצה של כתבים לביקור רשמי ראשון במפעל ההרכבה החדש בצפון טולדו, מאז שהחלה בו העבודה על רכבי רנגלר JL.

גיר ידני, מפעל אוטומטי

בפיאט-קרייזלר אומרים כי הטכנולוגיה במפעל לא קיימת בשום מקום אחר בתעשיית הרכב – והיא אחת הסיבות לכך שהחברה הזמינה את התקשורת לבחון את יעילותו של המפעל, ותהליכי הייצור שלו בעיר הולדתו ההיסטורית של ג'יפ.

הסיור התחיל בנקודה בה מתחילה ונגמרת הרכבת הגוף, בה עגלות ממונעות ללא יד אדם נושאות גופי ג'יפ מושלמים ושלדות ערומות אל ומקו הייצור. כל עגלה כזו יכולה לנסוע במהירויות של עד 36.5 מטר לדקה, עם יכולת עצירה בדיוק של רבע אינץ', ולשאת כמעט 1600 קילו.

הרעיון מאחורי כל קו הייצור בטולדו צפון הוא להנגיש כל שלב בפס הייצור בצורה ידידותית וארגונומית יותר לעובדים. חברת ג'יפ מנסה להתייחס לכל עובד בפס כמו למנתח, ולמקסם את האנרגיה והזמן שלו על ידי הפחתת תנועות שאינן נדרשות מכל תהליך בו הם עוסקים במהלך ההרכבה.

תחנות בקו

שלדות הג'יפ עוברות בין תחנות בפס הייצור באמצעות הרובוט התעשייתי הגדול ביותר בעולם. הרובוט יכול להרים עד 2 טון, ושוקל בעצמו כמעט 6 טון. הרובוט יכול להגיע עד לגובה של 12 מטרים, עם טווח דיוק של 0.0625 אינץ'. חברת ג'יפ טוענת שקל יותר לתפעל מערכת כזו מאשר מערכת מסוע מסורתית, והרובוט יכול גם להתאים בקלות לגדלים שונים של מודלים שונים, הודות לראיית אינפרא אדום. (רובוט עם עין אדומה… לא ראינו את זה כבר איפושהוא?)

להתקנת השמשה הקדמית נדרש רק עובד אחד, המציב את השמשה הקדמית על המכונה, ואז הרובוטים משתלטים עליה. (ככה זה מתחיל, צריך לשים עליהם עין). לסיום, כל חלון נבדק על ידי מערכת ראייה אינפרא אדום, כדי לוודא שהתקנה בוצעה כראוי.

מפעל ג'יפ

פס הייצור כולל מסלולים משולבים, המאפשרים להזיז ולהסיט דגמים שונים בתהליך. אם מסיבה כלשהי נכנסה הזמנה ענקית עבור דגמי רוביקון שתי-דלתות, ג'יפ מסוגלת לקדם אל פס הייצור כל מודל שצריך. בל נשכח, לרנגלר יש 12 וריאציות מסגרת שונות.

אסכלה גבוהה

כדי לתת תשומת לב מיוחדת הן לגג והן לצד התחתון, החליטו בג'יפ להקל על העובדים המטפלים בחלקים אלו של הרכב.

גרילים במפעל ג'יפפלטפורמות על פס הרכבה של הרנגלר JL  מצוידות ב"גרילים" מסתובבים המטים את הג'יפים ב-90 מעלות על צידם. ההטייה מאפשרת לעובדים בפס להתקין רכיבים בגג ובגחון מבלי להרים את הידיים מעל הראש, או להתכופף מתחת לגובה המותניים, תנועות האמורות לגרום בטווח ארוך לפציעות חוזרות ונשנות של עובדי הפס.

הרנגלר מציב אתגר ייחודי במיוחד עבור עובדי פס בתחנות התקנת הגג והגחון; הגג הפתוח ויכולות הכביש של הג'יפ דורשות הנחת רכיבים במקומות שקשה להגיע אליהם. תפקיד זה על פס ההרכבה היה בעבר אחד הפחות פופולריים, אמר טום הול, עובד במפעל טולדו צפון. "באזורים הקשים ביותר על הקו עבדו הזוטרים ביותר, אלו שעזבו מהר ולא שרדו לאורך זמן". כאשר עבר המפעל לטולדו צפון, הביעו מנהליו את חששותיהם למול צוותי הנדסת הייצור, ועבדו יחד כדי להקים את הגריל. "בכל פעם שהמפעיל צריך לעשות תנועה לא סדירה – להתכופף, להתמתח, להסתובב – הרכב הוא זה שסובל", אמר הול. "אז מה שניסינו לעשות הוא להפחית את התנועה ולהפוך אותה ליעילה יותר."

הרכבת ג'יפ במפעל בטולדושימוש בגריל המסתובב עבור מערכות הגג והגחון מנע 500 סיכונים אפשריים – מצבים שבהם מפעיל הקו נמצא בתנוחה עקומה, לא נוחה או לא בטוחה. בלהפוך את הפס לבטוח יש גם הגיון עסקי. פיאט-קרייזלר אומרת כי העובדים על הפס המשתמשים בגריל המסתובב יעילים יותר ב -59%. העובדים "בהחלט אוהבים את זה", אמר הול.

ביצוע שיפורים אלה בנוחות העבודה יכולים למשוך עובדים מיומנים יותר לחלק הזה של הקו, אמרה קריסטין דז'יצק, סגן נשיא מרכז מחקר אוטומטי באן-ארבור. "אם זו עבודה שאף אחד לא רוצה לעשות – בהכרח יתקבל שהאנשים הכי פחות מנוסים יבצעו אותה", אמרה. "להפוך את סביבת העבודה לטובה יותר תעלים את התופעה, ויכולה להפוך את הקו לנגיש יותר לסוגי גוף שונים."

קפיצה קטנה לחלום: סרטון מרהיב של תהליך הרכבת הרנגלר במפעל החדש:

הטכנולוגייה בפס הייצור כבר מותאמת לג'יפ גלדיאטור החדש, זהו רכב הפיקאפ הראשון של המותג מזה 26 שנים, אחרי שהקומנצ'י יצא מקו הייצור.

מפעל ג'יפ בטולדו יעבור לייצר גם גרסת מיד-סייז של 'ראם'

כתיבת תגובה