חברת ג'יפ מקדמת עכשיו את תכניתה לחשמל את הקרוסאוברים ורכבי הפנאי-שטח שלה, כדי שתוכל להדביק את קצב המתחרים שכבר מייצרים רכבים חשמליים. טסלה לדוגמה, השיקה את המודל X שלה בסוף 2015, וכבר מכרה מעל 72,000 יחידות. היגואר 4X4 'איי-פייס' יגיע לסוכניות בארה"ב כבר בסתיו הקרוב.
שוק הרכב הופך לחשמלי
גרסה היברידת חלקית של הרנגלר תמכר כבר בשבועת הקרובים, וגרסה נטענת מלאה תוצע למכירה ב-2020. מנהל מותג ג'יפ אמר כי "זו האבולוציה של הענף, ואנו עדים לביקוש המתמשך של לקוחות לטכנולוגיה הזו והנוחות שהיא מציעה".
אופיו הגלובלי של המותג מחייב אותו להטמיע שימוש ברכבים חשמליים. בעתיד הקרוב תגבר הדרישה מיצרניות הרכב לספק אלטרנטיבה, או להפסיק לגמרי מכירה של רכבים מבוססי דלק, כמו הרגולציות בסין ובריטניה. בסין לדוגמה, רכבים חשמליים חייבים לייצג 8% מסך המכירות של יצרניות הרכב ב-2018, 10% ב-2019 ו-12% ב-2020. בריטניה תאסור מכירת רכבים עם מנועי בנזין ודיזל ב-2040, ועד 2050, כל הרכבים על הכביש יהיו חייבים להיות חשמליים.
הג'יפאים, משוכנעים בחברה, הם כאלו שאכפת להם מהסביבה, כך שרכב שיכול לבצע את אותם תמרוני שטח ולהזיק פחות לסביבת הנסיעה, יכול להיות שילוב מעניין. להנעה חשמלית יש פוטנציאל להעצים את יכולות השטח של הרכב, על ידי הספקת מומנט מיידי ואפילו לגלגל ספציפי, כדי להציע אחיזה משודרגת. לעובדי חברת החשמל יש, כמובן, עניין רב בסוג כזה של רכב.
שמונה דגמים היברידיים עתידים להגיע לשוק האמריקאי ב-2021, כשדגם עם מנוע 3 ליטר אקו-דיזל יוצע למכירה כבר ב-2019. אין הרבה מידע כרגע על היכולות ההיברידיות, אך ניתן לשער כי המנוע יציע נסיעה חשמלית בטווח של 50 ק"מ בהטענה מלאה. הג'יפ הקטן בסדרה יהיה הרנגייד החדש, ויהיה דומה לדגמי היונדאי 'קרטה', רנו 'דאסטר' והמהינדרה 'סקופריו'.
ג'יפ נמצאת בשנתיים פיגור מאחורי יצרניות רכב אחרות בסקטור החשמלי, אך זה נראה כי התכנית שלה להתחשמל תדביק את הקצב עד 2022. אפשר להסיק שלא מדובר במהפכה שתקרה בן-לילה, וכי כניסת הג'יפים החשמליים לשוק תהיה איטית, אך זה יהיה צעד מעניין לחברה כדי להראות שהיא מעוניינת להצטרף בקידמה, וגם חובבי ג'יפ אמיתיים ייהנו מהתוצאה.