המכירות של ג'יפ בהילוך גבוה

מותג ג'יפ של פיאט-קרייזלר מכר כמעט 100,000 רכבים במאי, עליה של כמעט 30% ביחס לתקופה הזהה אשתקד.

עם עליית נתוני המכירות של חברת ג'יפ, המבוססים על התעניינות גוברת בתחום רכבי הפנאי-שטח, הודיע מנכ"ל פיאט-קרייזלר על שאיפתו להכפיל את המכירות העולמיות של ג'יפ בשנים הקרובות.

מותג ג'יפ של פיאט-קרייזלר מכר כמעט 100,000 רכבים במאי, עליה של כמעט 30% ביחס לתקופה הזהה אשתקד.

זו חודש המכירות השני הטוב ביותר בהיסטוריה של ג'יפ, אחרי מרץ האחרון, כשהמותג מכר 98,382 רכבים. המכירות צנחו באפריל, אך המותג עדיין מכר 82,641 רכבים, הרבה יותר ממכירות השיא של אפריל 2016.

ב-2014, רק לפני 4 שנים, ג'יפ מכרה כמיליון רכבים. בסוף השנה הזו, מצופה שתמכור קרוב ל-1.9 מיליון כלי רכב.

למרות המספרים הגבוהים, מנכ"ל פיאט-קרייזלר סרג'יו מרצ'יון חושב שלג'יפ יש עדיין מקום לגדול. מרצ'יון רוצה להכפיל את המכירות של ג'יפ ברחבי העולם ב-3-5 השנים הקרובות, כך אמר ביום שישי.

גם הרנגלר, רכב השטח הידוע של ג'יפ, והקומפאס, רכב הפנאי-שטח קרוסאובר הקטן יותר, חוו את חודש המאי הטוב ביותר שלהם מאז ומעולם, ועזרו לדחוף את המספרים של ג'יפ למעלה. המכירות של רנגלר צמחו ב-26 אחזים ל-25,102 רכבים. מכירות הקומפאס עלו ל-17,327 רכבים.

המספרים מעידים שביצועיה של ג'יפ יוצאים מגדר הרגיל, בעוד כמה מהמותגים האחרים של פיאט-קרייזלר חוו רק עליות קטנות או ירידות במכירות.

מכירות רכב מסוג ראם עלו ב-2 אחוזים במאי, והמכירות של דודג' עלו ב-4%. מכירותיה של פיאט צנחו ב-46%, ומכירותיה של קרייזלר ירדו ב-18%.

עד שנת 2022, כך צופה חזאי תעשיית הרכב LMC, 97% ממכירותיה של פיאט-קרייזלר יהיו סוג של רכב משא, רכב פנאי-שטח או קרוסאובר, שהוא רכב הדומה לרכב פנאי-שטח, הלווה תכונות ממכונית משפחתיות ורכבים קומפקטיים.

ג'יפ נהנית חלקית מטרנד גדול יותר בתעשייה, כאשר לקוחות מראים תיאבון גדל לרכבי משא ורכבי פנאי-שטח.

ג'יפ קומפאס 2018
ג'יפ קומפאס 2018

אך למרות זאת, ג'יפ היא ייחודית, אומרת האנליסטית רבקה לינדלנד, מקלי בלו בוק.

"זה מותג שמדבר לכל האוכלוסיות, כל המינים וכל הגזעים", אמרה לינדלנד.

המוצג נהנה גם ממגוון נאה, ביחס למוצג שמייצר רק רכבי פנאי-שטח. הרנגלר מחוספס יותר, בעוד דגמים אחרים כמו הצ'רוקי, מאובזרים לנסיעת שטח קלה יותר ושימוש עירוני".

ככל שהיצע המותג ממשיך להתרחב, המשיכה אליו רק תתעצם, כיוון שהוא יתאים ליותר ויותר קבוצות של לקוחות, אמרה לינדלנד.

ההיצע הגבוה יותר של רכבי ג'יפ משחק גם הוא תפקיד בנתוני המכירות הגבוהים, אמרה אנליסטית IHS, סטפני ברינלי.

גי'פ צ'רוקי 2019
גי'פ צ'רוקי 2019 עומד לתצוגה בתערוכת הרכב הבינלאומית של צפון אמריקה בדטרויט, מישיגן, ארה"ב, 16 לינואר 2018.

ג'יפ שחררה את הדור הבא של רנגלר, המכונה JL, מוקדם יותר השנה. אך היא עדיין מייצרת את הגרסה הקודמת, ה-JK. פיאט-קרייזלר העבירו גם את ייצור כל רכבי צ'רוקי למפעל ההרכבה שלהם בבלווידר אילינוי, מה ששחרר מקום במפעל הרנגלר בטולדו, אוהיו.

"לצ'רוקי יש עכשיו גם היצע גדול יותר כתוצאה מהמעבר הזה, וגם בהשוואה לייצור הדי מוגבל באותה תקופה בשנה שעברה, בעוד הוא מגובה ברמת פרסום גבוהה יותר התומכת בהשקה", היא אמרה.

פורסם במקור