כל הדגמים המשוגעים של ג'יפ ב'פסחא ראלי' 2019

ה'פסחא ראלי' של ג'יפ מתקיים כל שנה במדינת יוטה. ארץ מדבר מדהימה עם נופי שטח שדורשים קיפול של השמשה הקדמית גם ברכבים פרטיים. מדובר באירוע של 9 ימים אליו מגיעים אוהבי שטח כדי להתנסות ולגלות 40 מסלולים שונים בליווי מדריכים מיומנים.

אבל מה כל כך מעניין בעוד אירוע שטח של ג'יפים?

קודם כל, אם באמת שאלתם את השאלה הזו, אתם באתר הלא נכון. אבל אם אתם מתעקשים לדעת, ג'יפ חושפת באירוע זה בכל שנה דגמים יחודיים ויצירתיים שלא מתוכננים לייצור המוני, אלא מעין מסיבת תחפושות צבעונית ומסנוורת של רכבים בני המותג האהוב עלינו ביותר, אז איך לא נתרגש?

בשנה שעברה לדוגמה, ג'יפ הציגה קונספטים של רנגלר-טנדר קצר, וגוניר 1965 משופץ וגרסה מודרנית של הג'יפסטר.

זה מתחיל בטיזרים

לקראת האירוע חושפת ג'יפ הדמיות יצירתיות של הדגמים שיגיעו לאירוע. השנה, כמתבקש, הגלדיאטור מככב. קחו לדוגמה את שתי התמונות הבאות:

לפי השם והתמונה, ג'יפ מאיימת לחשוף גלדיאטור עם קבינה קצרה ותא מטען ארוך, כמחווה ל-CJ-6 הארוך שיוצר בין 1955-1975.ובתמונה הבאה אפשר לראות גלדיאטור 4 דלתות רגיל, עם ניחוח מפלצתי, אולי בתוספת גלגלים מיוחדים או מנוע משודרג ומתקן מעניין בתא המטען.

גן עדן של טנדרים

היום המיוחל הגיע ואל השטח הגיעו דגמים מדהימים עוד יותר ממה שיכולנו לדמיין. כמו למשל ג'יפ "חמישה-רבעים"; ללא ספק היצירה המופרעת ביותר של ג'יפ לטובת האירוע, הרכב הזה החל את חייו כ-M-715 שנת '68, שהיה הגרסה הצבאית של הגלדיאטור האזרחי. ג'יפ רכשו אותו מיד שניה (בלי לדעת אם היה אי פעם בקרב אמיתי) והשתוללו עליו. לג'יפ הזה יש מנוע 8 צילנדרים 6.2-ליטר, המייצר למעלה מ-700 כ"ס. הדגם מבוסס על השלדה המקורית שחוזקה ושודרגה, קפיצי העלים הוחלפו במערכות קפיצים מתקדמות וסרני "פרו-רוק", עם צמיגי 40 אינץ' ענקיים העוטפים גלגלי 20 אינץ' ונראים מדהים על הדגם.

הפרונט קיבל עיצוב מחדש מפייברגלאס וסיבי פחמן המעניקים לו מראה עוצמתי, ותא המטען רוצף בפסי עץ. הגג המקורי נוסר והוחלף בגג רך ונמוך יותר. השם "חמישה-רבעים" מגיע מההיסטוריה הצבאית של הטנדר, שנשא טון ורבע מטען, או חמישה רבעי טון.

ג'יפ J6

ישר מהחלומות שלנו הגיע לו ה-J6. ג'יפ טנדר עם קבינה רגילה ושתי דלתות, שלא משתלם לייצר מבחינה עסקית אבל עדיין נראה מדהים. הבסיס, למרות המראה, מבוסס על רנגלר אנלימטיד ולא על גלדיאטור, אך בזכות שורה אחת פחות של מושבים, ג'יפ הצליחה להרכיב לו תא מטען באורך 1.80 מטר.

השם J6 הוא מחווה לסדרת הטנדרים J, וזה שבתמונה מיועד להזכיר לנו את ה'הונצ'ו' 1978 שנמכר בכחול עז. תוספת הפגוש הקדמי לגרירה והגלגלי 37 אינץ' יסייעו לו לצלוח את הראלי.

ג'יפ ווייאאוט

מעריצי הטיולים בינינו יזילו ריר על הדגם הבא. ג'יפ הוסיפה כאן אוהל גג לשניים. כן, על הגג. ג'יפ וויאאוט מבוסס על גלדיאטור עם מכניקה של רוביקון. את כל השדרוגים כאן אפשר לרכוש עבור גלדיאטור רגיל, כולל הציליה, תאי אחסנה יבשה, ותוספת הקראוון. כאן נפלה לנו הלסת, תהנו מהתמונות.

ג'יפ פלטביל

כחצי-דחקה על קהל האוהדים של רכבים מפלצתיים, ג'יפ הביאה דגם שנקרא על שם הכובע שהאוכלוסייה הזו אוהבת לחבוש (בארה"ב). הפלטביל אמור להיות רכב עזר לרוכבי מוטור-קרוס, כיוון שהוא הגיע עם שני אופנועי שטח בילט-אין בעיצוב. בכלל, כל העיצוב מלא בדיחות על השימוש במונח "אחי", עם צמיגי 40 אינץ' המשלימים את המראה המוגזם ,אך גם יביאו ביצועים במסלולים הסלעיים של יוטה.

ג'יפ JT סקרמבלר

ובקטגורית הרטרו, ואופציה לא רעה בכלל לעתיד, נמצא הסקרמבלר, כקריצה נחמדה לכך שהגלדיאטור החדש היה אמור (בשמועות לפחות) להיקרא סקרמבלר. כמו בסקרמלר 82', גם כאן יש גג חום, ובג'יפ אמרו שאמנם מדובר בקונספט בלבד, אבל הם לא שוללים יישום של הרעיון בעתיד.  

ג'יפ גלדיאטור גרוויטי

הדגם הכי קרוב למציאות שמוצג כאן, וזמין לרכישה כבר היום. הגרוויטי הוא מעין קטלוג מוצרים של Mopar, החברה שביצעה את כל הדיגומים שראינו כאן, ובתוספת של $8,000 לגלדיאטור רגיל, אפשר להביא אחד כזה הביתה.

העיצוב הפנימי מעודן יותר מהחיצוני, עם סמל הגריל המפורסם של ג'יפ טבוע על המושבים, ידיות אחיזה והתקני נשיאה לציוד.