הדור החמישי של גרנד צ'ירוקי הפופולרי הורחב – פשוטו כמשמעו – על ידי הוספת גרסת שבעה נוסעים, המופיעה לראשונה כג'יפ גרנד צ'ירוקי L 2021. פיאט קרייזלר בונה על מומנטום של צרכנים הממשיכים לדרוש יותר ויותר רכבי שטח (ועוד ג'יפים), עם תוספת חדשה להרכב: ג'יפ גרנד צ'ירוקי עם שלוש שורות מושבים.
אז למה להשיק את הגרנד צ'רוקי בגרסת שלושה מושבים?
מכיוון ש-70 אחוז מרכבים הנמכרים בפלח השוק העצום הזה מציעים 3 שורות מושבים, וג'יפ רוצה להכנס לשם חזק. זהו למעשה רכב השטח המסתורי עם שלוש שורות שפיאט קרייזלר הבטיחה בתכנית החומש שלה, ושייוצר במפעל 'מאק אווניו' החדש שנבנה בשווי 1.6 מיליארד דולר. הייצור עתיד להתחיל ברבעון זה, וג'יפ גרנד צ'ירוקיL 2021 יגיע לסוכנויות ברבעון השני של השנה. אלו המחפשים את הדור הבא של הגרנד צ'ירוקי עם שתי שורות מושבים, יצטרכו לחכות עד מאוחר יותר השנה.
הגרנד צ'ירוקי המקורי הוצג בתערוכת הרכב הבינלאומית בצפון אמריקה בשנת 1992 בדטרויט:
לרדו אדום יצא מקומת המפעל, נסע למרכז העיר עם ליווי משטרתי, טיפס במדרגות ונכנס לחלל האירוע על ידי ניפוץ זכוכית כדי להוכיח כמה הוא חסין. מאז שהחל הייצור במפעל ההרכבה בדטרויט בשנת 1992, מכרה ג'יפ יותר מ -7 מיליון גרנד צ'רוקי ביותר מ-90 שווקים.
אדריכלות איטלקית
הדור הבא של ג'יפ גרנד צ'ירוקי נוסע על שלדה המבוססת על פלטפורמת ג'ורג'יו הקלה, המעניקה לאלפא רומיאו סטלביו את ביצועי הכביש הנהדרים שלו. הגרנד צ'ירוקי החדש עושה שימוש ביותר אלומיניום, והוא מיועד לספק נוחות, פינוק, בטיחות, טכנולוגיה ויכולות שטח טובות יותר מה-WK.
הוא מציע שישה או שבעה מקומות ישיבה לנוסעים עם כסאות עצמאיים בשורה השנייה; ספסל אופציונלי מאפשר לקחת שבעה אנשים. כדי לאפשר את כל המרחב הזה, הגרנד צ'ירוקי L ארוך יותר ב 14 אינץ' ובסיס הגלגלים גדל ב-7 אינץ' ביחס לגראנד צ'ירוקי הקודם עם חמישה מושבים. המתיחה הזו, המאפשרת הכנסה של שורה שלישית, מרחיבה את המרכב רק ב -0.8 אינץ', אך מתיחות קטנות נוספות מלפנים ומאחור הופכות את הרכב ליציב יותר.
עיצוב שנותן כבוד למורשת של ג'יפ
מרק אלן, מנהל העיצוב החיצוני של ג'יפ, אומר כי עיצוב גרנד צ'ירוקי מהדור החמישי לוקח רמזים מהג'יפ CJ המקורי, כמו הגריל בעל שבע החריצים וכמו גם מה-XJ עם בתי גלגל טרפזיים (ג'יפ צ'ירוקי משנת 1984-2001) כמו גם בוויילס ממלחמת העולם השניה אם כי בוויילס חלקו הקדמי של הטרפז נשאר פתוח. הפרופורציות שלו, לעומת זאת, היו בהשראת ה-Wagoneer המקורי: קו החגורות ירד למטה כדי לאפשר חלונות גדולים יותר, והגג מתקער קצת מעט מאחור עד שהוא מתחבר לספוילר.
החישוקים צבועים בצבע המרכב ועושים מקום לגלגל 21 אינץ' הכלול בחבילת Summit Reserve. למעלה תמצאו גג שחור מבריק עם גגון רגיל ודלת אחורית שאפשר לפתוח בלחיצה עם הרגל.
כנגד ארבע רמות גימור דיברה ג'יפ
לגרנד צ'ירוקי L יהיו ארבעה סוגי גימורים, כאשר גרסת ה-Overland תהיה הכי ממוקדת שטח עם זווית גישה אגרסיבית יותר, וו גרירה, ובחירת גלגלים 18 או 20 אינץ' עם צמיגי שטח.
בגרסת ה-סאמיט המהודרת יש את כל הרעש והצלצולים עם מצלמות 360 מעלות, מצלמת ראיית לילה, ומפלצת חיישנים בחזית לטובת כל טכנולוגיות הסיוע לנהג כמו בקרת שיוט אדפטיבית. הגרנד צ'ירוקי L מציג את 'סאמיט ריזרב' כחבילת הפרימיום החדשה עם רשימה ארוכה של פינוקי יוקרה.
הגרנד צ'ירוקי מהדור החמישי כולל מתלים עצמאיים קדמיים ואחוריים, עם אופציה למתלי אוויר. אופציה זו מציעה שיכוך אדפטיבי אלקטרוני וכוללת חמש הגדרות גובה נסיעה, גובה נסיעה רגיל של 210.8 מ"מ, מצב Aero שאוטומטית מוריד את המתלה עוד 20.32 מ"מ ומצב ספורט. מצב חניה מוריד את הרכב 25.4 מ"מ נוספים כדי להקל על הכניסה והיציאה.
ישנן שתי הגדרות שטח המרימות את הגרנד צ'ירוקי ב-40.64 או 60.96 מ"מ, מה שמביא אותנו למרווח קרקע של 276.85 מ"מ, ואפילו עד 609.6 מ"מ בכדי לאפשר יכולת חציית מים (לעומת מרווח של "רק" 508 מ"מ בדגם היוצא). מתלי האוויר עולים ויורדים במהירות כפולה מהדגם היוצא.
אוהבי שטח שימו לב: למרות תוספת האורך הכולל, לגרנד צ'ירוקי L יש זווית גישה מכובדת של 30.1 מעלות, עם זווית נטישה של 23.6 מעלות וזווית גחון של 22.6 מעלות. יחס הזחילה המרבי נשאר ללא שינוי ב- 1:44. בקרת ירידה במדרון כלולה בחבילת השטח ומגיעה כסטנדרט ברמות הגימור אוברלנד וסאמיט.
בואו לבחור מנוע
אופציה א: מנוע Pentastar הבסיסי של היום, שישה צילינדרים, 3.6 ליטר (290 כ"ס, מומנט של 35.5 קג"מ) אופציה ב: מנוע "האמי" 5.7 ליטר 8 צילינדרים (357 כ"ס ו -53.9 קג"מ) המסוגל להשבית ארבעה צילינדרים כאשר אין צורך, ושניהם משודכים לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית. בהמשך השנה ג'יפ תוסיף את הגרנד צ'ירוקי 4xe פלאג-אין היברידי, הכולל מנועים חשמליים.
הרכב נבנה עם יותר אלומיניום, כולל מכסה המנוע והדלת האחורית, ומפלדה קלה מחוזקת בכדי להפחית במשקלו ולשפר את יעילות צריכת הדלק. הגרנד צ'ירוקי L גם מנתק את הציר הקדמי באופן אוטומטי אם הרכב מרגיש שתנאי הדרך אינם דורשים הנעה לכל הגלגלים; דרך נוספת לשמור על צריכת דלק סבירה.
לא, הוא לא גדול מדי לנסיעה בשטח
מודל 2021 יציע שלוש מערכות ארבע-על-ארבע, כולן עם מערכת העברת כוח פעילה היכולה לנתב כמעט את כל המומנט לסרן שעובד הכי קשה:
- קוואדרה-טראק 1 היא מערכת ארבע-על-ארבע עם העברת הילוכים במהירות אחת, המעבירה כוח כאשר היא מגלה החלקה של הצמיג.
- קוואדרה-טראק 2 היא מערכת ארבע-על-ארבע עם העברת הילוכים כפולה.
- קוואדרה-דרייב 2 היא מערכת הנעה ארבע-על-ארבע המוסיפה דיפרנציאל אלקטרוני אחורי נגד החלקה. היא זמינה בדגם אוברלנד 4×4 אם הוא מצויד בתוספות שטח, ומגיעה כסטנדרט בדגמי סאמיט.
לא ברור אם יוצע עם הנעה אחורית בלבד, כמו רוב המתחרים.
המהנדס הראשי פיל גראדו אמר כי בדיקות השטח נעשו במספר שבילי שטח, כולל מואב, שם כבש הגרנד צ'ירוקי L כמה מאותם שבילים שעליהם התמודד יפה הרנגלר, למרות היותו גדול בהרבה. רכב השטח החדש יכול לגרור 2,800 ק"ג עם מנוע V-6, ו- 3,2000 ק"ג עם מנוע V-8 בנפח 5.7 ליטר. וו הגרירה מוסתר בטוב טעם מאחורי דלת קטנה, כפי שהוא על הגרנד צ'ירוקי הנוכחי (עם פנל יוצא בצבע הפגוש המסתיר את הוו כשאינו נחוץ).
כמו לשבת בסלון
בפנים, פיאט-קרייזלר ממשיכה להציע עיצוב מרשים, חומרים איכותיים ומסכי מגע גדולים, מושבי עור יוקרתיים, והרבה עיטורים מעץ אגוז ועץ אלון אמיתי.
הקונסולה המרכזית זורמת אל תוך לוח המכשירים, והחומרים נבחרו לכדי לייצר ניגודיות עם זכוכית שחורה, מתכת בהירה ועץ אמיתי. יש עיטור מעץ סביב כפתור ההנעה, ועץ העוטף את מסך המגע חסר המסגרת שמונח מעליו. כפתור העברת ההילוכים מוקף בזכוכית שחורה.
לוח המכשירים מציע תחושה גדולה יותר של מרחב, ובכל קצה כתוב "מאז 1941".
המושבים מרופדים בעור 'פלרמו' עם ריפוד מעוצב במיוחד בצדדים. השורה השנייה והשלישית מתקפלות למצב שטוח, והמושבים הקדמיים מעסים את הנוסעים, ומציעים אזורי מיזוג מותאמים אישית. שתי שורות המושבים הראשונות מחוממות, נשענות ומציעות אוורור. פתחי אוורור בשורה השנייה והשלישית נמצאים למטה במקום למעלה, ומאפשרים כיוון טוב יותר של האוויר.
נפח המטען מאחורי השורה השלישית הוא כמעט 1330 ליטר, והוא גדל ל- 2395 ליטר כאשר מקפלים את שורת המושבים השנייה.
מסכים וצלילים
המסך המרכזי הסטנדרטי מגיע בגודל 8.4 אינץ', והמסך המשודרג בצבעים מלאים מגיע בגודל 10.1 אינץ' ללא מסגרת, עם מערכת Uconnect 5 ומערכת הפעלה אנדרואיד.
המצג הדיגיטלי השני בגודל 10.3 אינץ' גם הוא ללא מסגרת, ויכול להציג מדדים אנלוגיים או תצוגה דיגיטלית, ומספק ראיית לילה של הולכי רגל או בעלי חיים.
פיאט-קרייזלר עובדת עם מקינטוש, חברת הסאונד הביתית המובחרת בכדי להציע שמע איכותי ברכבים שלה. הדקים העליונים של הגרנד צ'ירוקי L יציעו מערכת סאונד מקינטוש עם 19 רמקולים. אפליקציית McIntosh מאפשרת לנהג לראות את מדדי האודיו היחודיים שלה על גבי המסך המרכזי.
יש גם Apple CarPlay אלחוטי ו- Android Auto, ומטען אלחוטי אופציונלי היכול לטעון שני מכשירים בו זמנית. ישנם 12 יציאות USB-A ו- USB-C למכשירים אלחוטיים כך שכולם יכולים להתעלם מהיופי של הנוף בחוץ ולהמשיך לבהות במסכים שלהם בלי שתגמר להם הסוללה.
דואגים שלא תירדמו בסלון
מבחינת טכנולוגיית הבטיחות, גרנד צ'ירוקי L 2021 כולל מערכות אקטיביות לסיוע בנהיגה, זיהוי נהג מנומנם, סיוע בחניה, מראה דיגיטלית אחורית, זיהוי תמרורים ועוד. חלק מהמערכות מגיעות כסטנדרט, כולל בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לזיהוי רכבים בשטח מת, בקרת סטיה מנתיב אקטיבית, אזהרת התנגשות, וזיהוי תנועה צולבת.
כדי לפקוח עין על הילדים, קיימת מערכת מצלמות ניטור של המושב האחורי הנותנת לנהג תמונה ברורה – במסך המרכזי – של מה קורה בשורות האחוריות.