מישהו שילם כמעט חצי מיליון שקל על גרנד ואגוניר שנת 86

העיירה קיסימי, פלורידה מארחת בכל ינואר את המכירה הפומבית הגדולה בעולם של מכוניות אספנות. שורות נוצצות של מכוניות ומשאיות פזורות בכל עבר, עם דגמים מובילים וכמה יציאות אקזוטיות; דגמים זולים וקלאסיקות, וקצת מכל מה שביניהם. זה באמת אחת מאותן מכירות פומביות המציעות "משהו לכולם"

גיפ-גרנד-ווגוניר

העיירה קיסימי, פלורידה מארחת בכל ינואר את המכירה הפומבית הגדולה בעולם של מכוניות אספנות. שורות נוצצות של מכוניות ומשאיות פזורות בכל עבר, עם דגמים מובילים וכמה יציאות אקזוטיות; דגמים זולים וקלאסיקות, וקצת מכל מה שביניהם. זה באמת אחת מאותן מכירות פומביות המציעות "משהו לכולם"

המכירה של השנה אינה שונה, אבל מכירה אחת השבוע באמת גרמה לנו לגרד את הראש בהֶלֶם.

מישהו החליט לעשות לבנקאי שלו יום שחור, ולהוציא 154,000 דולר על ג'יפ גרנד ואגוניר משנת 1986; לשם השוואה, הסכום הזה יותר ממספיק כדי לקנות ג'יפ גרנד ואגוניר 2022 חדש לגמרי עם כל התוספות, ועם העודף שנשאר אפשר לקנות סירה טובה לגרור מאחוריו. התחביב הקטן הזה שלנו הוא רק לעתים רחוקות רציונלי, אבל זה כבר מוגזם.

הלכו החסכונות

סליחה, אבל גרנד ואגוניר ישן הוא דרך מעט מגושמת, לא עוצמתית במיוחדת יעילה ואולי גם לא אמינה להתנייד. ולכל מי שמחפש רכב שטח מפואר, יש רשימה ענקית של חלופות טובות יותר, שהולכת וגדלה כל שנה ועדיין, פלא הג'יפ עם דיגום העץ  משנות ה-80 נחשק כיום יותר מתמיד, כשהמחירים של גרנד ואגונירים במצב מצוין מדגמי 1984-1991 עלו ב-98 אחוז בחמש השנים האחרונות. דגמים ברמת איכות גבוהה מאד מתקרבים (והנה לכם דוגמה שהם גם עוברים) את ה-$100,000 במכירות פומביות. אבל עם כמה שאנחנו ציניים, יש לכך כמה סיבות הגיוניות.

בעוד שהשגעון של האמריקאים לרכבי נוחות 4X4 במחירים גבוהים חדש יחסית, שורשיו נטועים בואגוניר המקורי של ג'יפ משנת 1963. הבריון הגדול הזה לא השתנה הרבה במהלך 30 השנים שהיה בייצור, אבל הגרנד ואגוניר של השנים 1984-1991 נחשב לנקודת השיא של הדגם, הודות לשילוב העשיר של נוחות, כוח ושימושיות.

הגרנד ואגוניר השיק בעצם התחילה את סגמנט רכבי השטח היוקרתיים, ושימש בזמנו כסמל סטטוס; להחנות את אחד רכבי העץ האלה ליד בית הנופש שלך היה סמל יוקרה. ההערצה הגדולה ביותר לגרנד ואגוניר שמורה למראה שלו. מעודן יותר מהעיצוב המקורי של ברוקס סטיבנס משנות ה-60, הגרנד ואגוניר אינו דומה לשום דבר אחר על הכביש, והזמן רק הפך את צורתו וגם חיפוי העץ למגניבים יותר. הערך הממוצע של הג'יפים הללו עלה ב-51 אחוזים בחמש השנים האחרונות על פי נתוני המחירון, ומספר הערכות המחיר והשמאות עלה ב-24 אחוזים לעומת התקופה המקבילה.

GrandWagoneer

שיפוץ שכזה

הודות לשחזור מקיף עד רמת הבורג שארך כשנתיים, ג'יפ גרנד ואגוניר זה שוחזר למפרט המקורי כמו חדש. צבוע בלבן עם חיפוי עץ מלאכותי, המנוע אמריקאן מוטורס 8 צילינדרים 360 CI בנפח 5.9 ליטר, המוזן על ידי קרבורטור כפול ומגובה על ידי תיבת הילוכים אוטומטית. הנעה כפולה 4×4, הגה הכוח ובלמי כוח הופכים אותו לכלי קל יותר לתמרון במקומות צרים או בכביש.

הפנים כולל מושבים עם ריפודי עור ובד, שטיחים עשירים ורקומים עם הכיתוב-"JEEP", לוח מחוונים מרהיב ודיפון דלתות עשיר. תשומת הלב מעולה לכל פרט. קישוריות בלוטות' משלימה את רדיו AM/FM/קסטות מציע מגע מודרני מבלי לקלקל את המקוריות יותר מדי. מיזוג אוויר, חלונות חשמליים, נעילות חשמליות ומושבים חשמליים, הג'יפ זכה לדיגומים יוצאי דופן מלמעלה למטה ומלפנים לאחור, כולל השלדה ותא המנוע. המסגרת עברה ציפוי אבקתי וה-Grand Wagoneer מתגלגל לו על חישוקי אלומיניום מתאימים וצמיגי ​​Uniroyals עם אותיות לבנות.

וינטג', וינטג', וינטג'

ככל שרכבי וינטג' כמו הגרנד ואגוניר הופכים ליקרים יותר ויותר, דגמים עתירי תוספות מפנקות עם קילומטראז' נמוך ובמצב מקורי נמכרים במחירי שיא. הם שווים מספיק כדי שאנשים יזרקו כסף רציני גם על דגמים הדורשים שיפוץ. הואגוניר שנמכר בסך 154,000 דולר הוא מקרה מושלם. הוא נראה מבריק ומצוחצח אחרי שיפוץ מאסיבי שלקח שנתיים, פרט שאנחנו לא נוהגים לייחס לג'יפ משנת 86.

וגם אם לוקחים בחשבון את כל זה, 154 אלף דולרים לא רק נוגדים את את המוסר הבסיסי, זה פאק גדול בהיגיון. הסכום הזה הוא פי שניים מהערך של גרנד ואגוניר 1986 המופיע במחירון (שעודכן רק החודש!), והדוגמה הזו אפילו לא כל כך נדירה. אבל, לפחות שני אנשים ב"קיסימי" לא היו צריכים לחשוב בהיגיון – הם היו צריכים את הג'יפ הזה. אחד המתעניינים אמר השבוע ש"לאנשים כאן יש כסף מזומן, והם מחוייבים ונחושים להשאיר אותו כאן".

Grand-Wagoneer

אולי אנחנו לא צריכים יותר הסבר מזה.

 

תורגם ממש בכיף מההוגרטי אינסידדר!