תתחילו לשנן: "סטלנטיס"- האמא והאבא החדשים של ג'יפ

קבוצת PSA ו- Fiat Chrysler Automobiles (FCA) התמזגו רשמית ויצרו את Stellantis, מה שמביא 14 מותגי רכב ברחבי העולם תחת קורת גג אחת: קרייזלר, דודג', ג'יפ, ראם, פיאט, אלפא רומיאו, אבארת', לנצ'יה ומזראטי – של FCA – כמו גם סיטרואן, DS, אופל, פיג'ו ו-וקסהול, של PSA.
מטה סטלנטיס יושב באמסטרדם עם מרכזי תפעול בצרפת, איטליה וארצות הברית. מנכ"ל סטלנטיס, קרלוס טאווארס – מנכ"ל PSA לשעבר, אמר כי המיזוג יאפשר לשתי החברות לשלב כוחות ולתת למותגים השונים אפשרות להתאושש ולצמוח מהמשבר העולמי של 2020.

התייעלות בעידן משבר

נכון לעכשיו, לא ברור אם חלק מ-14 המותגים של סטלנטיס ייעלמו מהמפה; עם זאת, עולות שאלות האם רכבי פיאט וגם רכבי קרייזלר יזכו לשרוד את המיזוג, שכן שני המותגים נאבקו בשנים האחרונות. ובמקרה של פיג'ו, שבתחילת 2019 דווח כי תחזור לכבישי אמריקה עד שנת 2026, חזרתה לארה"ב אינה ודאית לאחר השנה האחרונה.

stellantis

מוקד הפעילות של החברה החדשה יהיה חשמול המותגים, והגדלת מספר הרכבים המחושמלים בהרכב שלה. נכון לעכשיו, סטלנטיס מחזיקה 29 רכבים חשמליים בשוק – גם חשמליים וגם היברידיים – מספר שיעלה ל-39 עד סוף שנת 2021. ואז, עד 2025, חברות סטלנטיס ייצרו "דגם מחושמל אחד לכל דגם גלובלי שיושק". כך נמסר מהחברה.

התוכניות למיזוג הוכרזו לראשונה באוקטובר 2019, אך עוכבו על ידי מגפת הקורונה. כעת, לאחר ההשקה הרשמית, מנכ"ל FCA לשעבר, מייק מאנלי, ינהל את הפעילות של סטלנטיס בצפון אמריקה. המיזוג, לטענת טאווארס, יחסוך לשתי החברות 6.1 מיליארד דולר בשנים הקרובות; כש-80 אחוז מהחיסכון יתממש לפני 2025.