פיאט קרייזלר משקיעה במתקן בחינה לרכבים אוטונומיים

פיאט קרייזלר, חברת האם של ג'יפ, הודיעה על מיזם חדש בהשקעה של 30 מיליון דולר: מתקן בחינה לרכבים אוטונומיים ומערכות תומכות נהיגה. המתקן הממוקם במישיגן, יחל בתכנית הפעילות שלו כבר בחודש הבא.

מתכוננים לעתיד

המתקן החדש בצ'לסי, יכלול מסלול המדמה כביש מהיר לרכבים אוטונומיים, מתחם לבחינת מערכות בטיחות ומרכז בקרה ושליטה. המתקן יאפשר לחברה לבחון את היכולות החדשות לה על פי התקנים של ארגוני בטיחות עולמיים וחוקי התעבורה של ארה"ב ואירופה. הכביש המהיר יאפשר שילוב של מנהרות, מצבי תאורה משתנים ומכשולים, בעוד המתקן שיבחן מערכות בטיחות יתמקד בבלימת חירום, חניה אוטומטית ויכולות נוספות.

מתחם הבדיקות הינו צעד משמעותי שלוקחת החברה לצמצום הפערים שלה למול חברות מתחרות בתחומים אלו. פיאט קרייזלר כבר רשמה שיתוף פעולה אחד עם חברת 'וויימו', שהתפצלה מתכנית הרכב האוטונומי של גוגל. 'וויימו' מיועדת לקבל 62,000 רכבים מפיאט-קרייזלר, אך גם למכור את רישיון השימוש בתכנה שלהם, מה שיאפשר לפיאט-קרייזלר לייצר רכבים אוטונומיים משלה. התכנית היא להציע רכב אוטונומי-למחצה במותגי ג'יפ, ראם, אלפה-רומיאו ומזרטי בין השנים 2019-2021.

זהו צעד נוסף שהחברה לוקחת לעבר העתיד, לאחר שפרסמה לאחרונה על כוונותיה לחשמל את הצי שלה, ואת מגוון רכבי הג'יפ בשנים הקרובות.

בשיתוף פעולה אחר, פיאט-קרייזלר עובדת יחד עם ב.מ.וו לפיתוח מערכות נהיגה אוטונומית ברמה 3, היכולות לשלוט בהאצה, בלימה, והיגוי ברוב הכבישים המהירים. בשיתוף פעולה אחר עם חברת "אפטיב', היא מתכננת לייצר רכבים אוטונומיים ברמה 2+, הדומים לאלו ברמה 3 למעט העובדה שעל הנהג לשים לב למתרחש בכביש, ולקחת שליטה במקרה הצורך.

"המתקן החדש יאפשר לנו לתמוך ולאפשר בהצלחה את תכנית השיווק של חמש השנים הבאות, כך אמר מנכ"ל החברה, מייק מנלי. "היכולת לבחון בעצמנו יכולות אוטונומיות ומערכות בטיחות מתקדמות יאפשרו לפיאט-קרייזלר להציע ללקוחותינו את התכונות שהם רוצים על פני כל רכבי החברה."

ולמרות שאין כרגע תכניות משמעותיות לבחינה של נהיגה אוטונומית בתנאי שטח (מישהו בכלל רוצה את זה?), ייתכן מאד שחלק ממערכות הבטיחות ימצאו עצמן גם ברכבי ג'יפ, כבר בשנים הקרובות.

ג'יפ מחשמלת את הצי שלה