ג'יפ גלדיאטור מלך הטנדרים

החבר'ה בג'יפ החליטו לבחון (וגם להראות לעולם) את יכולות השטח של הגלדיאטור. עם כל הפופולריות שלו כטנדר, חובבי ג'יפ רבים רוצים לדעת מה הוא יכול לעשות בשטח. דרך טובה לעשות זאת היא לתת לו לסבול ולהזיע במרוץ היומי הקשה ביותר בכדור הארץ- קינג אוף דה האמרס (מלך הפטישים- אחלה שם).

מתכוננים בחתיכות

שבועיים לפני המירוץ, העבירה חברת ג'יפ, ג'יפ גלדיאטור אחד לשדרוג זריז ב"סאווי אוף-רוד" של ג'רלד לי, שהוא והצוות שלו כבר הוציאו שורה ארוכה של מנצחים במירוץ הזה. על ההגה שמו את רובי גורדון ואריק מילר, שניהם נהגי מירוצים מנוסים שגם הם כבר ניצחו במירוץ הזה. הם יחלקו ביניהם את המירוץ למקטע המדברי ולמקטע הסלעי.

הגלדיאטור הגיע לשדרוג עם פחות מ-2000 ק"מ על הכביש, וללא תוספות מיוחדות. זהה לכל גלדיאטור שאפשר (או יהי אפשר) לקנות מהחנות: מנוע 3.6 ליטר עם 285 כ"ס, 8 הילוכים אוטומטיים.

לבקשת ג'יפ, הוסיפו מושב נוסף מאחור, ורתמת 5 נקודות לכל מושב.

מושבים בגיפ גלדיאטור החדש מרוץ מלך הפטישים

יחידת הנעה

ליבו של הטנדר כיאה לחוקי האתגר בקטגוריה בה מתחרה הגלדיאטור נותר מקורי והטנדר מונע ע"י מנוע הפנטהסטר 3.6 ליטר עם 285 כוחות סוס בשילוב תיבת הילוכים אוטומאטית בעלת שמונה הילוכים ותיבת העברה 241OR הפחתה של 4:1.

יחידת הנעה גיפ גלדיאטור החדש

מיגון וחיזוקים

זה לא שהגלדיאטור זמין בכל פינה. לרכבים ותיקים יותר כבר יש שדרוגים מוכנים ובדוקים. כדי להתאים לו מיגונים בטווח זמן קצר היה צריך לאלתר. מוטות הגנה מפלדה הוספו לשלדה, בעוד הדלתות הכבודת הוחלפו בחצאי דלתות, כדי לאזן משקלים.

צירים ומתלים

הגלדיאטור צריך היה להיות מוכן לנסיעת שטח מאד מורכבת. החבר'ה ב"סאווי" התקינו לו סט סרנים פרו-רוק XD60, במקום ה-44 שבאים במקור וההיגוי שודרג ל"ייטי XD".

הגלדיאטור מביא איתו מערכת מתלים קדמית כמו של ה-JL, בעוד המתלים האחוריים דומים לזה של הראם 1500.

בטן ארוכה

הגלדיאטור הוא טנדר, וטנדר זה רכב ארוך. במהלך השדרוג היה צריך לתת את הדעת על תחתית המרכב, ועל המכות שהיא תקבל בשטחים מסולעים. המשדרגים הוסיפו מסגרת קשיחה ש"שטחה" לו את הבטן (אנחנו נשמח לקבל את הטכנולוגיה הזו), ותגן עליו בשטח.

צמיגים

רכבים המתחרים בקטגוריה בה מתחרה הגלדיאטור מוגבלים לצמיגי 35 אינץ', לכן הוחלט להתקין עליו צמיגי 'ניטרו טרייל' על בסיס גלגלי 'רייסליין' 17 אינץ'.

צמיגים 35 לגיפ גלדיאטור ניטרו טרייל

בדיקת התאמה

אחרי כל זה לא נותר זמן למבחן שטח, והבדיקה הראשונה של הרכב התרחשה בשלב בדיקת ההתאמה למירוץ. מילר הנהג הביא תוצאה שנתנה לגלדיאטור מקום טוב בזינוק. למרות שהוא ימוקם ראשון מתוך הקטגוריה שלו, הוא עדיין יעמוד במקום ה-49 אחרי קו הזינוק, בעיקר בגלל דגמים אחרים המתחרים באותו מקצה.

קו הסיום

בסיומם של 165 מייל, הגלדיאטור סימן וי על תחרות שמעטים עמדו בה. למרות שמספר אירועים קטנים עיקבו את הטנדר בדרך, לא נרשמו תקרים או כשלים מכניים רציניים. צעד אמיץ מצד חברת ג'יפ כאשר מדובר ברכב שלא זמין לרכישה עדיין, ולא עבר ניסוי המוני. העובדה שרק 38 מתוך 130 רכבים הגיעו לקו הסיום בכלל, רק מעצים את הרושם שמשאיר הגלדיאטור.

גיפ גלדיאטור מסיים את מרוץ קינג אוף דה האמרס

קרדיט והמון תודה לחברה מדרייבינגליין

יבוא אישי רכב