הרנגלר התרסק

אכזבה? ביזיון? ג'יפ רנגלר 2018 זכה בדירוג של כוכב אחד בלבד (מתוך 5) במבחני הריסוק האירופאיים. הרכב נבחן לצד 8 רכבים אחרים, וקיבל את הציון הנמוך ביותר למעט הפיאט פנדה, גם הוא של פיאט-קרייזלר.

אל תהיו בטוחים

התוצאה המפתיעה והמאכזבת הגיעה בעקבות כך שהרנגלר, בדיגום האירופי שלו ) המודל הנבדק היה רנגלר סהרה, 4 דלתות, אנלימיטד(, מגיע ללא מערכות בטיחות דינמיות ופסיביות. בעוד שהדגם האמריקאי כולל מערכות בטיחות מתקדמות, הדגם האירופאי מאובזר רק בכריות אוויר למושבים הקדמיים, כריות בטיחות צד וכריות בטיחות חזה, ללא בלם עצמאי או מערכות סיוע בהחלפת נתיבים. למרות היותו דגם לשנת 2018, הרנגלר המשווק לשוק האירופי מצויד רק בתזכורת חגורת בטיחות ותזכורת מגבלת מהירות שהנהג יכול להתאים.

שבעה רכבים אחרים נבחנו במקביל וקיבלו דירוג של 5 כוכבים. הפיאט פנדה שהזכרנו, קיבל דירוג של 0 כוכבים, והינו הרכב השני בהיסטוריה בלבד שזכה לדירוג כזה, אחרי הפיאט פונטו 2017.

מבחן ריסוק ג'יפ רנגלר
ג'יפ רנגלר 2018, לאחר מבחן ריסוק קדמי

 

גיפ רנגלר 2018 מבחן ריסוק
ג'יפ רנגלר 2018, לאחר מבחן ריסוק צדדי

האירופאים לא פראיירים

ארגון ה-NCAP האירופי יצר את מערכת דירוג הבטיחות של חמשת הכוכבים כדי לסייע לצרכנים ולעסקים להשוות את כלי הרכב ביתר קלות, ולעזור להם לזהות את הבחירה הבטוחה ביותר עבור הצרכים שלהם. דירוג הבטיחות נקבע אחרי סדרת בדיקות, שתוכננה ומתבצעת על ידי הארגון.  בדיקות אלה מייצגות בצורה פשוטה, תרחישים של תאונות אמיתיות, העלולות לגרום לפציעות או למוות של נוסעי הרכבים המעורבים בתאונה, או למשתמשי כביש אחרים.

בעוד שדירוג בטיחות לעולם לא יוכל לכסות את כל האפשרויות שיכולות לקרות בעולם האמיתי, שיפורים שהוכנסו ברכב ובטכנולוגיה של השנים האחרונות על ידי יישום תקני בטיחות גבוהים, הוכחו לספק יתרון אמיתי לצרכנים באירופה, ובשאר העולם.

המזכיר הכללי של ארגון הבטיחות האירופי אמר על הרנגלר: זה באמת מאכזב לראות רכב חדש לגמרי שמוצע למכירה ב-2018 ללא מערכת בלמים אוטומטית וללא מערכת סיוע בהחלפת נתיב".

וידאו של מבחן הריסוק:

תוצאות מבחן הריסוק המלאות רנגלר ג'יי אל 2018 EURO NCAP

ביקור ראשון במפעל החדש של ג'יפ, טולדו צפון

כתיבת תגובה