דגמי ג'יפ רנגייד וקומפאס חשמליים נחשפו בתערוכת הרכבים ג'נבה

תערוכת הרכבים בג'נבה הביאה לנו כמה דגמים חדשים לצפות להם בשנים הקרובות, בעיקר בתחום הרכבים החשמליים. רכבים חשמליים או חשמליים למחצה הם הטרנד החדש של יצרניות הרכב, וגם פיאט-קרייזלר שותפה למהלך העולמי הזה. חברת ג'יפ חשפה לראשונה בתערוכת ג'נבה דגמי רנגייד וקומפאס חשמליים למחצה, שלפי נתונים לא רשמיים, יהיו זמינים ב-2020.

שילוב מנצח

המערכת החשמלית למחצה תשלב מנוע טורבו-בנזין 1.3 ליטר עם מנוע חשמלי. מנוע הבנזין יניע את הגלגלים הקדמיים, והמנוע החשמלי ייתן כח לציר האחורי, מה שיביא אחיזת כביש חזקה ויכולות נסיעת שטח שיגבירו את יכולותיו של כל דגם. הרכבים יכולים להיטען על ידי כבל טעינה או על ידי המנוע עצמו.

בשני הדגמים נקבל בין 190 ל-240 כוחות סוס, כשהרנגייד יוכל להאיץ מאפס למאה בכשבע שניות. לקומפאס עדיין אין נתון להציג בתחום זה. שני הג'יפים יוכלו לנוע במהירות 50 קמ"ש על הנעה חשמלית בלבד. המהירות המקסימלית במנוע החשמלי תהיה 130 קמ"ש, אך לטווח קצר מאד משמעותית.

למסתכלים מבחוץ, לא יהיה שינוי בולט בעיצוב, למעט חיווי מילולי קטן בחלק האחורי (4x4e). לשניהם שלדה די זהה, אך הקומפאס יהיה מעט ארוך יותר. לוח הנהג ישדר מידע על יעילות ניצול האנרגיה ותפקוד המנוע דרך מסך מגע. מערכת נסיעת השטח תכלול מנוע המפצל את תפקוד שני הצירים, ותציע מומנט יעיל יותר מאשר מערכת מכנית. בג'יפ אמרו שניתן יהיה לווסת את כמות המומנט הנדרשת בהתאם לתנאי השטח המשתנים.

גיפ רנגייד חדש

תכניות גדולות לאירופה

מכירותיה של חברת ג'ים עלו ב-56% ב-2018, כאשר הקומפאס והרנגייד הם דגמי ג'יפ המובילים במכירות בכל היבשת. פיאט-קרייזלר הודיעה לאחרונה על השקעה של 4.5 מיליארד דולר במפעלים חדשים באשור דטרויט, בהם ירכיבו גרנד צ'רוקי וג'יפים גדולים יותר עם שלוש שורות מושבים, יחד עם דגמים מעודכנים של וגוניר וגרנד-וגוניר.

כל הדגמים הללו יכללו מנוע בעירה פנימית, אך ההשקעה היא לעתיד בו ייבנו רכבים המשלבים איזשהוא רכיב חשמלי, ולבסוף, רכבים חשמליים לגמרי.

צ'ירוקי חדש

עם עיצוב חדש ומרהיב אך אותנטי למותג, הוצג לעולם צירוקי חדש, עם מנוע הזרקה ישירה ומנוע 4 צילינדרים המשפר ביצועים ואת יעילות צריכת הדלק.

הדור החדש של ג'יפ צ'ירוקי מציע יותר נוחות ופינוקים מבפנים, ומספק פרקטיות יומיומית עם מערכות מתלים עצמאיות קדמיות ואחוריות, שלושה מנועים שונים לבחירת הרוכש , גיר 9 הילוכים ויותר מ-80 תכונות בטיחות ואבטחה.

 

"העיצוב המדהים והמהודר יותר, יחד עם מנוע הטורבו החדש שלנו בנפח 2.0 ליטר, הופך את הג'יפ צ'ירוקי 2019  לנחשק עוד יותר בקטגוריית ה- SUV בגודל בינוני", אמר מייק מנלי, מנהל מותג ג'יפ. "בנוסף, הצ'רוקי כולל יכולות שטח מובהקות ועזרי כביש דינמיים, שורה של תכונות חדשות, מנוע 'פאוור-טריין' והטכנולוגיות העדכניות ביותר, וממוקם באופן מושלם עבור הצרכנים ברחבי העולם."

 

צ'רוקי 2019 מיוצר במפעל ההרכבה 'בלוודיר' שבאילינוי, ובזמין ב 5 תצורות שונות- Latitude, Latitude פלוס, לימיטד, אוברלנד ו-Trailhawk. הוא עתיד להתמודד בקטגוריה הגדולה ביותר בארה"ב לרכבי SUV בינוניים, בה נמכרים למעלה מ-2 רכבים בשנה.