חמישה שדרוגים טכנולוגיים של ג'יפ שצריך להכיר

קל לחשוב שכל מה שצריך להיות בג'יפ זה כוחות סוס, עבירות שטח ולוק של פעם. אבל מתחת לכל הבוץ, הזיעה והמראה האייקוני, הג'יפים המודרניים כוללים אמצעים טכנולוגיים מתקדמים המשדרגים את חווית הנהיגה, הבטיחות והביצועים.

טכנולוגיות תומכות נהיגה

חיישן המכ"מ – הרכיב שאחראי ברובו לתפקוד מערכת בקרת שיוט מונחית רדאר מותקן בדרך כלל בחזית הרכב, לעיתים מתחת לפגוש… אבל ברור לנו שזה לא יעבוד בג'יפ. רכב המסוגל לחצות מים בעומק 75 ס"מ, וכזה העובר לא מעט שדרוגים ותוספות בחלק הקדמי, כננות, תאורה וכד'. הג'יפ לא יכול להכיל פיסת טכנולוגיה כה חשובה בחלק כל כך חשוף או מוסתר. כדי להתגבר על כך, הציבה ג'יפ את החיישן בתוך הרכב, מאחורי המראה, כך שאינו פוגע ביכולת הלקוח לשדרג ואינו מונע את קיפול החלון הקדמי לאלו המעוניינים בנסיעת שטח אמיתית.

בתמורה, המערכת מציעה בקרת שיוט מונחית מכ"מ, מאפיין נדיר בנוף יצרניות הרכב כיום. החיישן מציע רמה גבוהה של בטיחות עם התראה מפני התנגשות קדמית ובלימה אוטומטית, ניטור אזורים מתים ותנועת רכבים מאחור, וחיישני חנייה לאלו המתעקשים להחנות את הג'יפ שלהם נגיד, בעיר.

מצלמת רוורס ג'יפ גלדיאטור החדש

כל היום במסכים

כל עוד אתם דואגים להביט רוב הזמן על הדרך, הרנגלר ספורט מציע מסך מגע 5 אינץ' עם בלוטוס, ודגמי רוביקון וסהרה יכולים להציע מסכים של עד 8.4 אינץ'. המסכים הגדולים יכולים להציע מערכת ניווט, שירות מוזיקה לרכב של אפל, מערכת הפעלה של אנדרואיד לרכב, חיבור לוויי-פי ורדיו לווייני כי איך אפשר לנסוע שניה אחת בלי עומר אדם.

כל זה טוב ויפה, אבל איך זה יכול לעזור לנהגים שאשכרה לוקחים את הרכב שלהם לשטח? הרנגלר והגלדיאטור מציעים מערכת זהה לזו הקיימת במרצדס וריינג' רובר, עם מידע על זווית ההיגוי, תיבת העברה, גובה נסיעה, זוויות הטייה ומערכות מידע לניהול אחיזה, מוטות ייצוב ומצב הסרנים: נעולים או לא נעולים. על כל זה תוסיפו 7(?!) שקעי USB, שלושה מתוכם USB-C. אולי מישהו המציא כבל גרירה המתחבר ל-USB ולא שמענו על זה?

מולטימדיה ג'יפ גלדיאטור החדש
קצת היברידי, לא פחות חזק

המנוע החדש של הרנגלר הוא 2 ליטר טורבו, 4 צילינדרים עם 270 כ"ס ומומנט 295 ליברה-פיט. למרות הנתונים המאוד דומים לפנטסטאר 3.6 ליטר עם 285 כ"ס ומומנט 260 ליברה-פיט, המנוע החדש מגיע עם מערכת היברידית eTorque  48 וולט וסוללת לית'יום 0.3 קילוואט. הסוללה ממוקמת מתחת לרכב, ובשונה מרכבים אחרים, הסוללה בג'יפ צריכה להתאים גם לתנאי שטח של מים, סלעים ובוץ, כמו כל הרכב.

הסוללה הזו נותנת לג'יפ מומנט נוסף של 70 ליברה-פיט, ומעניקה כח מיידי בלחיצה על דוושת הגז. השילוב הזה, בין כוח מנוע מסורתי לסוללה חשמלית כבר הפך נפוץ ברכבים אחרים של אאודי ומרצדס.

הגלידאטור, לעומת זאת, לא יהנה מתוספת זו, כיוון שככל הנראה היא תביא לחימום מערכות בעייתי בתנאי גרירה.

מנוע 2 ליטר טורבו היברידי לג'יפ גלדיאטור החדש

16 שעות במים

כל הרכיבים האלקטרוניים החדשים האלו ממוקמים מתחת לרכב, האמור בעיקרון לחצות ללא בעיה גופי מים בגובה של עד 75 ס"מ.

בג'יפ מיגנו את כל החלקים האלקטרוניים שמתחת לרכב לעמוד בתנאי מים מלאים, כלומר כאשר הם שקועים מתחת לפני המים לאורך זמן. החלקים שמעל, שאינם חייבים מיגון מלא, הם "רק" עמידים למים.

איך בודקים את העמידות? מכניסים אותם למבחן ערפל, בו הם צריכים לתפקד בתנאי לחות וגשם לאורך 16 שעות. בחודשים שאחרי המבחן, חוזרים ובודקים את הרכיבים שעברו את מבחן הערפל כדי לוודא שלא סבלו מנזק אורך טווח שלא התגלה במבחן.

הרגלר החדש
קבריולה זריז

מערכת הגג החדשה- סקיי וואן טאץ'- זמינה בדגמי סהרה 4 דלתות וברוביקון. המערכת מאפשרת לפתוח הגג הגמיש בלחיצת כפתור. את הגג אפשר לפתוח במהלך נסיעה במהירות של עד 100 קמ"ש, בעוד רכבים אחרים בדרך כלל יכולים לעשות את זה במהירות של 50 קמ"ש. אבל בינינו, אם אתה מנסה לפתוח הגג שלך במהלך נסיעה במהירות הגבוהה ממאה קמ"ש, יש לך כבר בעיות אחרות עליהן ג'יפ לא לוקחת אחריות.

קרדיט: רוד שאוו