מהינדרה רוקסור כמעט ג'יפ, לאנשים עם כמעט סטייל

חברת פיאט-קרייזלר, יצרנית המותג ג'יפ, פועלת כיום למנוע מחברת "מהינדרה אנד מהינדרה" ההודית מלמכור את רכב השטח שלהם בארה"ב. לטענתם מראה הדגם מסוג "מהינדרה רוקסור" גובל מידי במראה הקלאסי של הוויליס, בעיקר ב"צורת המרכב, הדפנות האנכיים והחלק האחורי הממוקם בגובה זהה לזה של מכסה המנוע".בהודו מותר להעתיק

בפיאט טוענים שמדובר בעותק כמעט זהה לג'יפ האייקוני של וויליס, ולדבריהם עוצב בכוונה כדי לדמות לו.

הינדרה אנד מהינדרה - רוקסור
לא צריך עין חדה במיוחד כדי לראות את הדמיון

אך למרות הדמיון ביניהם, המהינדרה רוקסור לא ממש משתווה לג'יפ רנגלר המודרני ברמה המכנית. הרוקסור הוא רכב פנאי קטן עם פחות כח, שאינו מתאים לשימוש שטח יומיומי. אורכו רק 3.77 מטר, ומנוע הטורבו דיזל 2.5 ליטר מגיע רק עד 62 כ"ס ו-19.9 קג"מ. השוואת שטח מלאה תמצאו כאן.

ג'יפ המהינדרה מיוצר בהודו, אך ב-2017 מיקמה החברה את המשרדים הראשיים שלה בדטרויט. החברה מייצרת את החלקים בהודו, ומייבאת אותם להרכבה בארה"ב. בדרך זו חסכונית זו של ניצול עלויות הייצור הנמוכות בהודו, היא מסוגלת להציע את הדגם הבסיסי בקצת יותר מ- 15,000$. פיאט-קרייזלר עצמה אגב, החלה גם כן לייצר את רכבי הג'יפ שלה בהודו בשנה שעברה. החברה הינה אחת מיצרני המכוניות הגדולים ביותר בהודו מבחינת כמויות, למרות שפעילותה בצפון אמריקה עדיין אינה נרחבת. בנובמבר הכריזה החברה על תכניותיה להשקיע 600 מיליון דולר במפעל שבמישיגן, שם מורכב המהינדרה רוקסור, ולשלש את כח האדם העובד בו עד לשנת 2020, עם 670 עובדים.

ההיסטוריה מספרת משהו אחר לגמרי

מערכת היחסים של מהינדרה עם המותג ג'יפ החלה הרבה לפני שפיאט-קרייזלר הייתה קיימת. כבר בשנות ה-40 של המאה הקודמת, קיבלה חברת מהינדרה היתר מוויליס לייצר את הג'יפ שלה עבור השוק ההודי, בהתבסס על עיצוב ה-CJ  האיקוני. מאז, איבטחה החברה את הרישיון גם מבעלים מאוחרים יותר של המותג ג'יפ, לייצור הדגם משלה הנקרא כעת "ת'אר", הדומה מאד לרנגלר המודרני.

בתלונה נטען כי ייבוא המהינדרה לשוק האמריקאי עלול לפגוע במכירות של רכבי ג'יפ, מכירות עליהן מסתמכת מאד חברת פיאט-קרייזלר. ביולי האחרון דווחה החברה על מכירות חודש יולי הגבוהות ביותר בתולדותיה, עם עליה של 16% לעומת עליה של 5.8% בתקופה המקבילה בשנה שעברה. המכירות של ג'יפ הן גם היחידות בקונצרן הנמצאות בעליה, בעוד שאר המותגים שלה מדשדשים מאד. לא פלא אם כן, שאינה רוצה לראות את נתח השוק שלה מצטצמם דרך חברה המציעה דגם לואו-קוסט. נכון לחודש מרץ, המהינדרה הצליח להשתחל למגרשים של 300 סוכנויות רכב בארה"ב, המוכנות לשווק את המהינדרה רוקסור.

אבל…

מהינדרה רוקסור
כן, לקטגוריה הזו הוא שייך…

בשונה מרכבי ג'יפ, המהינדרה רוקסור לא ממש יכול לעלות על הכביש, כיוון שהוא מוגדר כ'רכב שירות'- כזה שתמצאו אצל אב הבית בתיכון בית האבות הקרוב אליכם, לא בטיול ג'יפים מסעיר. החוסר בדלתות וגג מונע ממנו את היכולת לקבל אישור נסיעה רשמי. אך למרות כל זאת, דורשת פיאט-קרייזלר שהחברה תשנה את מבנה הגריל מ-7 צלעות ל-5 בלבד, בכל רכב העתיד להיות מיובא לארה"ב.

תגובה אחת בנושא “מהינדרה רוקסור כמעט ג'יפ, לאנשים עם כמעט סטייל”

סגור לתגובות.